// جمعه, ۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۰

کاهش شدید حقوق مدیرعامل شرکت اکتیویژن بلیزارد

بابی کوتیک، رئیس اصلی اکتیویژن بلیزارد با درخواست رسمی، مبلغ دریافتی خود به‌صورت ماهانه را تا زمان برطرف شدن مشکلات شرکت به‌شدت کاهش داد.

مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد با ارائه‌ی درخواست رسمی به هیئت مدیره گفت که حقوق او تا زمان بهبود یافتن جدی شرایط کاری شرکت، باید به «حداقل حقوق کار در ایالت کالیفرنیا» برسد. این‌گونه حقوق ماهانه‌ی وی شدیدا پایین می‌آید. البته فراموش نکنید که بابی کوتیک، مدیرعامل و رئیس اکتیویژن بلیزارد چند ماه قبل ۱۵۵ میلیون دلار را به‌عنوان پاداش برای کارهای خود در این مقام دریافت کرد.

مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد: دیگر خبری از هشدار نیست. در محیط کار بدرفتاری کنید، اخراج می‌شوید

حداقل حقوق کار در ایالت کالیفرنیا به‌صورت رسمی ۶۲۵۰۰ دلار برای یک سال است و کوتیک از حالا به بعد تا زمانی‌که شرایط کاری اکتیویژن بلیزارد تغییر اساسی کند، همین حقوق را می‌گیرد؛ حقوقی بسیار بسیار پایین‌تر از مبالغی که به مقام‌های بالای شرکت‌های عظیم پرداخت می‌شود.

او همچنین اعلام کرد که از حالا به بعد شرکت اکتیویژن بلیزارد، پرونده‌های شکایت هر کارمند از افراد حاضر در اکتیویژن بلیزارد را بیشتر جدی خواهد گرفت. کوتیک توضیح داد که حتی یک گزارش آزار و اذیت هم می‌تواند منجر به خروج فرد خطاکار از شرکت شود و اکتیویژن بلیزارد با دقت انواع‌واقسام مسئولان را زیر نظر قرار داده است.

 بابی کوتیک، مدیر ارشد اجرایی اکتیویژن بلیزارد

کوتیک توضیح داد که هیچ ابایی از اخراج فوری هر شخص ندارد: «دیگر خبری از هشدارهای متنی نیست. نتیجه‌ی رفتارهای نادرست در محل کار، اخراج خواهد بود». اکتیویژن بلیزارد درصد کارمندهای زن شرکت را افزایش می‌دهد و ۲۵۰ میلیون دلار را روی استخدام استعدادهای قرارگرفته در اقلیت‌های مختلف، سرمایه‌گذاری کرده است. اکنون ۲۳ درصد از کارمندهای اکتیویژن بلیزارد را انسان‌هایی تشکیل می‌دهند که زن هستند یا تمایلی به مشخص کردن جنسیت خود ندارند. کوتیک گفت که این درصد باید با افزایش قابل‌توجه روبه‌رو شود. تیم‌های مشغول کار روی هر مجموعه بازی معروف شرکت باید برنامه‌های خود برای افزایش این درصد را داشته باشند.

اکتیویژن بلیزارد دقت می‌کند که حقوق منصفانه به انواع‌واقسام کارمندها پرداخت شود و حقوق زن‌های حاضر در اکتیویژن بلیزارد، بالاتر از میانگین حقوق زن‌ها در شرکت‌های مشابه بماند. بابی کوتیک گفت که مدام به سهام‌دارها اطلاع خواهد داد که اکتیویژن بلیزارد چه‌قدر روی افزایش کارمندهای غیر مرد کار کرده است. او حتی گفت که تا حل نشدن مشکلات شرکت، هیچ‌گونه پاداش مالی هم دریافت نمی‌کند.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده