// جمعه, ۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۵

عرضه دو بازی فرعی Tomb Raider روی کنسول نینتندو سوییچ

بازی Lara Croft and The Guardian of Light و بازی Lara Croft and Temple of Osiris برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه می‌شوند.

استودیو کریستال داینامیکس و شرکت Feral Interactive بازی Lara Croft and The Guardian of Light و بازی Lara Croft Temple of Osiris را برای نینتندو سوییچ عرضه خواهند کرد. این آثار اکشن-ادونچر الگو‌گرفته از بازی‌های آرکید، نخستین بازی‌ها از مجموعه‌ی Tomb Raider هستند که در دسترس کاربرهای کنسول نینتندو سوییچ قرار می‌گیرند.

هر دو بازی روی جست‌وجو، اکتشاف، پلتفرمینگ و حل معما همراه‌ با Co-Op چندنفره، پیشرفت کاراکتر‌ و مبارزات تمرکز می‌کنند. بازی Lara Croft and The Guardian of Light اولین‌بار در ماه اوت سال ۲۰۱۰ به‌صورت دیجیتالی روی سرویس Xbox Live Arcade و مدتی بعد در ماه سپتامبر برای PC و روی سرویس PlayStation Network عرضه شد. سپس نسخه iOS آن از راه رسید.

پوستر بازی Lara Croft and the Guardian of light

بازی Lara Croft and The Guardian of Light پنج DLC مختلف در قالب نقشه‌ها، معماها، کاراکتر‌ها و محتوای جدید دریافت کرد. در این بازی لارا به‌همراه جنگجوی میا‌ها Totec (توتک) که رهبر Army of Light است، به دنبال شکست دادن روح شرور Xolotl و زیردستان او قبل از طلوع خورشید بودند. در اساطیر، آزتک شولوتل همزاد Quetzalcoatl (خدای باد) و خدای آتش و رعدوبرق بود. شولوتل با سر سگ روی بدن انسان به تصویر کشیده می‌شد. او همچنین راهنمای روح مردگان و خدای هیولاها، بیماری، بدشکلی و بدبختی بود. از شولوتل در اساطیر مایاها به‌عنوان سگی یاد می‌شود که آتش را به بشر داد.

در آن بازی Lara Croft and Temple of Osiris را داریم که در صحرای مصر اتفاق می‌افتد و در آن لارا با رقیب خود Carter Bell (کارتر بل) و خدایان زندانی شده Isis (ایزیس) و Horus (حوروس) متحد می‌شود. هدف این گروه چهارنفره شکست دادن خدای شرور Set (ست) است. برای رسیدن به این هدف بازیکن داخل مقبره‌ها مبارزه می‌کند و به‌دنبال قسمت‌های گمشده Osiris (ازیریس) می‌گردد تا از زندانی شدن بشریت به‌دست ست جلوگیری کند.

در اساطیر مصر، ست بعد از کشتن ازیریس بدن او را تکه‌تکه کرد و هر قسمت را در گوشه‌ای از زمین قرار داد. سپس ست پادشاهی ازیریس را به‌دست می‌گیرد تا به‌همراه همسرش Nephthys (نفتیس) بر آن حکومت کند. الهه ایزیس در سوگ شوهر خود ازیریس است و به‌دنبال جمع‌آوری تکه‌های ازیریس می‌گردد. ایزیس بعد از اینکه قسمت‌های بدن ازیریس را پیدا کرد، به‌کمک خدایان Thoth (تحوت یا توث) و Anubis (آنوبیس)، ازیریس را برای مدت کوتاهی زندانی می‌کند که در نتیجه آن فرزندشان حوروس متولد می‌شود.

اگر به این جنس از اسطوره‌شناسی‌ها و گیم‌پلی بازی Lara Croft and The Guardian of Light و بازی Lara Croft and Temple of Osiris علاقه دارید، در سال ۲۰۲۲ میلادی می‌توانید سراغ تجربه‌ی آن‌ها روی نینتندو سوییچ بروید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده