// پنجشنبه, ۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۶

قصد سونی برای سرمایه‌گذاری گسترده در حوزه بازی‌سازی

سونی می‌گوید به‌دلیل خریداری ۴ استودیو جدید در ماه‌های گذشته، تعداد کارمندان پلی استیشن ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است و اینکه آن‌ها در آینده دست به خرید استودیوهای بیشتری خواهند زد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، سونی امروز گزارش عملکرد مالی خود را در سه‌ماهه‌ی گذشته منتشر کرد. این شرکت درجریان ارائه‌ی این گزارش اعلام کرد به‌خاطر خریداری استودیوهای بازی‌سازی جدید در سال جاری میلادی، تعداد کارمندان بخش سرگرمی‌های تعاملی تقریبا ۲۰ درصد بیشتر شده است و آن‌ها همچنان قصد دارند استودیوهای بیشتری را در آینده بخرند.

هیروکی توتوکی، مدیر ارشد مالی سونی درجریان جلسه‌ی ارائه‌ی گزارش مالی این شرکت درباره‌ی استودیوهای جدید پلی استیشن حرف زد و اشاره کرد که سونی می‌خواهد ظرفیت‌های خود را در حوزه‌ی بازی‌سازی بیش‌ازپیش افزایش دهد. او توضیح می‌دهد:

«ما در ماه سپتامبر خبر خریدارای فایراسپرایت و در ماه اکتبر خبر خریداری بلوپوینت گیمز را اعلام کردیم. این استودیو‌ها قرار است ظرفیت‌های ما را در حوزه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار افزایش دهند. هر دو استودیو از توانایی‌ تکنیکی بالایی برخوردار هستند و سابقه‌ی خوبی در ساخت بازی دارند. هردوی آن‌ها در ساخت بازی‌های پلی استیشن زیادی نقش داشته‌اند. ما می‌خواهیم از دانش و تخصص این استودیوها استفاده کنیم تا توانایی‌ خود را در توسعه‌ی بازی تقویت کنیم و بتوانیم بازی‌هایمان را به پی سی و گوشی‌های موبایل بیاوریم.»

استودیوی Bluepoint Games سونی

توتوکی در ادامه می‌افزاید: «ما از ابتدای سال مالی جاری دست به خرید چهار استودیو زده‌ایم که در نتیجه‌ی آن، تعداد استودیوی پلی استیشن به عدد ۱۶ رسیده است. همچنین تعداد کارمندان استودیوهای ما تقریبا ۲۰ درصد بیشتر شده است.» مدیر مالی سونی سپس می‌گوید: «برای تقویت توانایی‌هایمان در بازی‌سازی قصد داریم اقدام به سرمایه‌گذاری‌های جسورانه و ریسکی کنیم.» این به این معنی است که سونی برای خریداری استودیوهای بیشتر برنامه دارد.

همان‌طور که توتوکی گفت، سونی در سال مالی جاری که از ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت امسال) آغاز شده است، چهار استودیوی جدید خرید که عبارت‌اند از: استودیوی Housemarque، سازنده‌ی بازی Returnal؛ استودیوی Nixxes Software، متخصص در پورت بازی‌ها برای پی سی؛ استودیوی بریتانیایی Firesprite که توسط اعضای سابق شعبه‌ی لیورپول پلی استیشن تأسیس شد؛ استودیوی Bluepoint Games مستقر در تگزاس که تبحر خاصی در ساخت ریمستر و ریمیک دارد و نسخه‌ی ریمیک Demon’s Souls را برای پلی استیشن 5 توسعه داد.

دفتر استودیوی Firesprite سونی

طبق گزارش مالی سه‌ماهه گذشته‌ی سونی، بخش پلی استیشن رکورد جدیدی را در زمینه فروش به ثبت رسانده است. این شرکت ژاپنی در سه‌ماهه‌ی منتهی به ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) ۳.۳ میلیون پلی استیشن 5 فروخته است که مجموع فروش این کنسول را به ۱۳.۴ میلیون واحد می‌رساند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی برنامه‌های سونی برای خریداری استودیوی بیشتر چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده