نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۰

حجم کمتر Vanguard نسبت به دو بازی Call of Duty قبلی

بعد از انتقاداتی که به حجم بسیار زیاد چند قسمت اخیر مجموعه‌ی Call of Duty وارد شدند، اکتیویژن تعهد داد که حجم بازی جدید این سری را تا حداکثر ۵۰ درصد نسبت به گذشته کاهش دهد.

اکتیویژن به‌عنوان ناشر بازی کال آو دیوتی در پیامی که ازطریق شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرد، توضیح داد که فناوری جدید استریم تکسچرها که در بازی Call of Duty: Vanguard به کار گرفته شده، از قدرت کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی حجم این بازی روی پی سی و کنسول‌های نسل جدید برخوردار است. هرچند اکتیویژن به‌صورت دقیق نگفت که این تکنولوژی چه تفاوتی با ویژگی مشابه نسخه‌ی فعلی بازی Call of Duty: Warzone دارد.

فهرست زیر به‌عنوان مشخص‌کننده‌ی حجم لازم برای دانلود و نصب بازی Call of Duty: Vanguard روی کنسول‌های نسل ۸ و نسل ۹ سونی و مایکروسافت منتشر شده است. البته هنوز نمی‌دانیم که بازی Call of Duty: Vanguard روی پلتفرم PC چند گیگابایت از حافظه را مال خود می‌کند.

  • پلی استیشن 5: حجم دانلود: ۶۴.۱۳ گیگابایت | فضای مورد نیاز: ۸۹.۸۴ گیگابایت
  • پلی استیشن 4: حجم دانلود: ۵۴.۶۵ گیگابایت | فضای مورد نیاز: ۹۳.۱۲ گیگابایت
  • ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس: حجم دانلود: ۶۱ گیگابایت | فضای مورد نیاز: ۶۱ گیگابایت
  • ایکس باکس وان: حجم دانلود: ۵۶.۶ گیگابایت | کل فضای مورد نیاز: ۵۶.۶ گیگابایت

دو بازی قبلی این مجموعه یعنی Call of Duty: Modern Warfare سال ۲۰۱۹ و Call of Duty: Black Ops - Cold War سال ۲۰۲۰ به‌دلیل برخورداری از حالت‌های متعدد و دریافت آپدیت‌های پرحجم، روی کنسول‌ها حدودا ۲۰۰ گیگابایت از حافظه را به خود اختصاص می‌دادند. تازه اکتیویژن می‌گفت که حجم مورد نیاز برای هرکدام از این دو بازی روی هرکدام از کنسول‌ها با تلاش توسعه‌دهندگان برای کاهش فضای مورد نیاز به این اندازه رسیده بود. فعال‌سازی امکان پاک کردن بخش‌های مشخص، اختیاری شدن دانلود تکسچرهای دارای کیفیت بالا و عرضه‌ی چند آپدیت برای بهینه‌سازی هم نتوانستند مشکل را برای آن دو بازی به‌صورت کامل حل کنند.

نمایی از تریلر Call of Duty: Vanguard

اوایل امسال اکتیویژن فهمید که دیگر گیمرهای صاحب کنسول PS4 با حافظه‌ی داخلی ۵۰۰ گیگابایتی رسما نمی‌توانند روی دستگاه خود همزمان بازی Black Ops Cold War، بازی Modern Warfare و بازی Warzone را نصب داشته باشند. لذا نیاز برای کاهش قابل‌توجه حجم قسمت جدید بازی کالاف دیوتی به‌شدت احساس می‌شد.

استودیو ریون سافتور اخیرا تأیید کرد که فصل ششم بازی Warzone آخرین فصل از این بازی بتل رویال است که اتفاق‌های آن در نقشه‌ی Verdansk رخ می‌دهند. بازی‌های Black Ops Cold War و فصل ششم وارزون اوایل ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر شدند و از آن زمان تا امروز مدام با محتوای جدید و آیتم‌های شخصی‌سازی بیشتر، به استقبال بازیکن‌ها رفتند.

بازی Call of Duty: Vanguard در تاریخ ۵ نوامبر (۱۴ آبان) عرضه می‌شود. طی روزهای آتی می‌توانید قبل از عرضه‌ی رسمی بازی شروع به دانلود و نصب آن کنید. به زودی مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی در کیفیت‌های مختلف روی پلتفرم PC منتشر خواهد شد.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده