// دوشنبه, ۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۸

اطلاعات جدید از تجهیزات و قابلیت‌های الوی در Horizon Forbidden West

گوریلا گیمز با انتشار پستی در وبلاگ پلی استیشن، جزئیات تازه‌ای را از ابزارها و توانایی‌های الوی در Horizon Forbidden West و راه‌های جابه‌جایی در نقشه‌ی بازی ارائه کرده است.

براساس تازه‌ترین اخبار بازی، استودیوی Guerilla Games با انتشار پستی در وبلاگ پلی استیشن، جزئیات جدیدی را از ابزارها، قابلیت‌ها و راه‌هایی که الوی برای جابه‌جایی در نقشه‌ی Horizon Forbidden West در اختیار دارد، با طرفداران به اشتراک گذاشته است.

به‌نظر می‌رسد الوی در هورایزن فوربیدن وست گزینه‌های بیشتری برای مبارزه و تعامل با دنیای پساآخرالزمانی بازی دارد و درکل آزادی عمل او در نسخه‌ی دوم خیلی بیشتر از هورایزن زیرو داون است. علاوه‌براین، Horizon Forbidden West از ویژگی‌های کنترلر دوال سنس پلی استیشن 5 به‌خوبی بهره می‌برد و کسانی که تصمیم گرفته‌اند بازی را روی کنسول جدید سونی تجربه کنند، لذت بیشتری از هدایت شخصیت الوی خواهند برد.

استفاده الوی از ابزار Sheidwing در Horizon Forbidden West

دیوید مک‌میلان، طراح ارشد سیستم‌‎ها در گوریلا گیمز در خصوص راه‌های سفر در نقشه می‌گوید: «Horizon Fobidden West برپایه‌ی Horizon Zero Dawn بنا شده است. بااین‌حال، ما راه‌های جدیدی را برای عبور در نقشه به نسخه‌ی دوم اضافه کرده‌ایم. الوی حالا می‌تواند آزادانه از بخش‌های مرتفع و صخره‌ای بالا برود. حتی تعداد ربات‌هایی که الوی می‌تواند از آن‌ها سواری بگیرد بیشتر شده است.»

«همچنین نقاطی در محیط بازی وجود خواهند داشت که می‌توان قلاب الوی را به آن‌ها وصل کرد و به کمک آن، به‌سرعت به بالای یک مکان مرتفع رسید. شنای زیر آب هم به‌کل یک دنیای جدید را برای گشت‌و‌گذار در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. الوی با استفاده از ابزار Sheildwing نیز قادر است به پرواز درآید و دنیای زیبای هورایزن فوربیدن وست را از نمای بهتری تماشا کند. تازه یادم رفت اشاره کنم که او با استفاده از شیلد-وینگ می‌تواند بدون دردسر از مکان‌های بلند به زمین برسد!»

پلی استیشن از‌طرفی در حساب توییتری خود ویدیوی کوتاهی را از گیم‌پلی Horizon Forbidden West منتشر کرده و درباره‌ی آن توضیح داده است: «با استفاده از ابزار Pullcaster الوی که روی مچ او بسته شده است، می‌توانید صندوقچه‌هایی را که در مکان‌های غیرقابل‌دسترس هستند، بردارید یا خود را به سمت آسمان پرتاب کنید.» سونی همچنین به کاربران توصیه کرده است که برای کسب اطلاعات و مشاهده‌ی ویدیوهای بیشتر راجع‌به تجهیزات و قابلیت‌های جدید الوی، به پست تازه‌ی وبلاگ پلی استیشن مراجعه کنند. درضمن شما می‌توانید این ویدیوی کوتاه و بدون صدا را در ادامه تماشا کنید:

دانلود ویدیو از آپارات

مک میلان در ادامه‌ی پست مذکور درباره‌ی استفاده‌ی Horizon Forbidden West از ویژگی‌های دوال سنس توضیح می‌دهد: «در مکانیک‌های گیم‌پلی این بازی به‌شدت از قابلیت‌های کنترلر دوال سنس استفاده شده است. مثلا زمانی‌که دارید یک جعبه را روی زمین هل می‌دهید، خش‌خشی را که آوارِ روی زمین زیر جعبه ایجاد می‌کنند، حس می‌کنید. یا وقتی که دارید از Pullcaster استفاده می‌کنید، باز شدن طناب از قرقره و پرتاب شدن آن به سمت مکان قلا‌ب‌گیری را حس خواهید کرد. تازه همان‌طور که به نقطه‌ای که قلاب انداخته‌اید نزدیک‌تر می‌شوید، متوجه خواهید شد که تریگرهای حساس دوال سنس سفت‌تر می‌شوند.»

«ما همچنین جنبه‌هایی را به هورایزن فوربیدن وست اضافه کرده‌ایم که ازطریق لمس کنترلر قابل انتقال به مخاطب است. این جنبه‌ها هم تجربه‌ی گیم‌پلی را لذت‌بخش‌تر می‌کنند و هم بازیکنان خود را در جهان اطراف الوی حس می‌کنند. البته جنبه‌های مذکور خیلی نامحسوس در بازی وجود دارند. مثلا زمانی‌که وارد علفزار می‌شوید، حرکت علف‌ها را در اطراف خود حس می‌کنید و این نشان می‌دهد که شما درمیان علف‌ها پنهان شده‌اید. یا درصورتی که کمان خود را تا آخر بکشید، تریگرهای حساس دوال سنس از حالف تنش و سفتی درمی‌آیند. حتی اگر تیرِ کمان‌تان تمام شده و باز آن را بکشید، متوجه می‌شوید که تریگرها دیگر سفت نمی‌شوند و آن حس کشیدن کمان خالی به‌خوبی منتقل می‌شود.»

استفاده الوی از ابزار Pullcaster در Horizon Forbidden West

دو ابزار جدیدی که الوی در Horizon Forbidden West در اختیار دارد و گوریلا گیمز به آن‌ها زیاد اشاره می‌کند، Pullcaster و Shieldwing هستند. همان‌طور که بالاتر هم گفته شد، پول‌کستر بیشتر برای قلاب‌گیری و کشیدن الوی به سمت مکان‌های دور از دسترس مورد استفاده قرار می‌گیرد، درحالی‌که Shieldwing اساسا مانند یک گلایدر عمل می‌کند و مشابه بازی‌هایی چون فورتنایت، الوی را تا مسافت محدودی به پرواز درمی‌آورد و درنهایت او را به زمین می‌رساند.

Horizon Forbidden West در تاریخ ۱۸ فوریه (۳۰ بهمن) برای پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد. همچنین برخلاف تصمیم اولیه‌ی گوریلا گیمز و سونی، کسانی که این بازی را روی پلی استیشن 4 خریداری کنند، می‌توانند آن را به رایگان به نسخه‌ی پلی استیشن 5 ارتقا دهند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی قابلیت‌ها و تجهیزات جدید الوی در Horizon Forbidden West چیست؟ درباره‌ی اینکه گوریلا گیمز با دقت و وسواس زیادی از ویژگی‌های دوال سنس در بازی استفاده کرده است، چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع Comic Book
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده