نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۵

استودیو سی دی پراجکت رد مالکیت تیم The Molasses Flood را به‌ دست آورد

سی‌دی پراجکت رد با نشر یک اعلامیه در صفحه‌ی اجتماعی خود از خریداری استودیو The Molasses Flood خبر داد.

استودیو The Molasses Flood توسط شرکت لهستانی CD Projekt خریداری شد. به‌دست آوردن مالکیت استودیوها امروز به‌یکی از اصول نانوشته‌ی شرکت‌های بزرگ صنعت بازی تبدیل شده است. این خریدها در مقیاس عظیم بیشتر از همه مابین سونی و مایکروسافت دیده می‌شوند. اما هرگز این‌طور نیست که شرکت‌های کوچک‌تر (نسبت به‌آن دو غول دنیای گیم یا شرکتی مثل الکترونیک آرتز) سراغ کسب مالکیت استودیوهای مختلف نروند. سی‌دی پراجکت حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، با نشر یک اطلاعیه در صفحه‌ی اجتماعی خود از کسب مالکیت تیم The Molasses Flood خبر داد.

استودیو The Molasses Flood با ساخت بازی‌هایی مثل The lame in the Flood و Drake Hollow و سایر آثار باکیفیتی که در ژانر بقا (Survival) تولید کرده بود، شناخته می‌شود؛ تیمی که در سال ۲۰۱۴ میلادی و به‌دست بازی‌سازهای کارکشته‌ای که پیش‌تر روی آثاری مثل سری هیلو و بایوشاک کار کرده‌ بودند، تأسیس شد.

سی‌دی پراجکت رد برای توضیح به‌دست آوردن مالکیت این استودیو اعلام کرد که همکاری بسیار نزدیکی با The Molasses Flood خواهد داشت. CDPR در ادامه گفت که این استودیو ضمن حفظ کردن هویت هنری و ساختاری آثارش، فعلا قرار نیست به‌تیم اصلی سی‌دی پراجکت رد اضافه شود. چرا که اعضای استودیو The Molasses Flood به شکل جداگانه درحال حاضر مشغول تولید یک اثر بلندپروازانه‌ی جدید برای یکی از مجموعه‌های متعلق به شرکت سی‌دی پراجکت هستند. اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه‌ی جدید به‌زودی اعلام می‌شوند.

استودیو جدید تیم سی دی پراجکت رد

مدیر کل شرکت سی‌دی پراجکت رد یعنی آدام کچینسکی (Adam Kiciński) پیرامون اضافه شدن استودیو The Molasses Flood به دارایی‌های خلاق شرکت CDPR چنین گفته است:

«ما همیشه به‌دنبال تیم‌هایی هستیم که با قلب‌شان بازی می‌سازند. تیم The Molasses Flood مثل شرکت ما با شور و اشتیاق خاصی به تولید بازی‌های ویدیویی می‌پردازد. اعضای این تیم باتجربه هستند، کارشان باکیفیت است و آن‌ها بینش فنی بسیار بالایی دارند. مطمئن هستم که آن‌ها استعداد و اراده‌ای مثال‌زدنی را به‌گروه CDPR اضافه خواهند کرد.»

مدیر تیم The Molasses Flood یعنی فارست داولینگ (Forrest Dowling) درباره‌ی این همکاری نوشت:

«از زمان تأسیس تیم The Molasses Flood، هدف ما ساخت آثار الهام‌بخش و تأثیرگذار برای مخاطبان بود. وقتی سی‌دی‌پراجکت پیرامون احتمال شکل‌گیری یک همکاری سراغ‌مان آمد، ارائه‌ی آثارمان به‌یک جامعه‌ی بزرگ‌تر از مخاطبان برای ما امکان‌پذیر به‌نظر می‌رسید؛ به واسطه‌ی همکاری با شرکتی که از طرفدارانش هستیم و ازطریق ساخت بازی‌هایی که خودمان از طرفدارهای آن‌ها بوده‌ایم. بابت همکاری با تیم فوق‌العاده با استعداد سی‌دی‌پراجکت و ادامه‌ی مأموریت‌مان درکنار آن‌ها دیگر بیشتر از این نمی‌توانیم هیجان‌زده باشیم!»

تیم سی‌دی‌پراجکت سال پیش نیز مالکیت استودیو Digital Scapes را به‌دست آورد و آن را به‌شعبه‌ی ونکوِر شرکت CDPR تبدیل کرد. این شرکت لهستانی حالا با به‌دست آوردن مالکیت تیم The Molasses Flood نشان داد که بیشتر از قبل برای بزرگ‌تر شدن و گسترش تیم خود، جدی و ثابت‌قدم است. نظر شما چیست؟ به‌نظرتان این تیم‌های جدید مشغول کار روی کدام یک از آثار سی‌دی پراجکت هستند؟ اثری در جهان سایبرپانک 2077 یا یک بازی برای مجموعه‌ی ویچر؟ دیدگاه خود را با زومجی به‌اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده