// شنبه, ۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۸

وجود ویژگی‌های بیشتر در نسخه نهایی Battlefield 2042 نسبت به بتا بازی

استودیو دایس می‌گوید موارد و ویژگی‌های مورد انتظاری در بازی Battlefield 2042 وجود دارند که غیبت آن‌ها در نسخه‌ی بتا باعث نگرانی طرفداران شده بود.

طبق جدیدترین اخبار بازی، استودیو DICE به‌تازگی یک پست در وب‌سایت رسمی الکترونیک آرتز منتشر کرد و به بازیکن‌ها اطمینان داد که تعدادی از ویژگی‌هایی که در نسخه‌ی بتا بازی Battlefield 2042 غایب بودند، در نسخه‌ی نهایی وجود خواهند داشت. همچنین دایس در این پست دوباره تاکید کرد که بتا بتلفیلد 2042 براساس نسخه‌ی قدیمی و تکمیل‌نشده‌ی این بازی ساخته شد. سازندگان ادعا می‌کنند که به همین خاطر برخی ویژگی‌ها یا در نسخه‌ی بتا بازی Battlefield 2042 وجود نداشتند یا به‌طور کامل توسعه داده نشده بودند.

دایس از ویژگی‌های زیادی در پست خود نام می‌برد که قرار است در بازی نهایی Battlefield 2042 شاهد آن‌ها باشیم. اما از مهم‌ترین موارد می‌توان به سیستم پینگ (علامت‌گذاری مکان‌ها، نفرات و وسایل نقلیه‌ی دشمن توسط بازیکن برای هم‌تیمی‌ها) و قابلیت مشاهده‌ی نقشه‌ی بزرگ‌شده‌ بازی (Big Map) اشاره کرد؛ نقشه‌ای پویا که هر لحظه باتوجه‌به اتفاقات رخ‌داده در نقشه دچار تغییر می‌شود.

هواپیما رعد و برغ ساختمان شیشه‌ای Battlefield 2042

سازندگان درخصوص این دو توضیح می‌دهند: «آن ویژگی‌ که ما در استودیو به آن بیگ مپ می‌گوییم، [در بتا] غیرفعال شده بود. برخی از شما بازیکنان ممکن است در تنظیمات کلیدها متوجه وجود آن شده باشید. خیلی از شما هم باتوجه‌به اینکه بیگ مپ در بازی‌های قبلی بتلفیلد وجود داشت، انتظار داشتید آن را در بتا بتلفیلد 2042 ببینید. باید بگوییم که ما این ویژگی را به جدیدترین بیلد بازی اضافه کرده‌ایم.

برای مشاهده‌ی آن در بازی باید تاچ‌پد/ویو را روی کنترلر یا کلید M را روی کیبورد خود بفشارید. سپس نقشه‌ای باز می‌شود که در آن می‌توانید نگاهی به کل میدان جنگ داشته باشید و ببینید هم‌تیمی‌های شما کجا با دشمن درگیر هستند و در کل، کجا نبردهای بیشتری جریان دارند. همچنین با Big Map متوجه می‌شوید که هر ناحیه از نقشه در حال حاضر به کنترل کدام طرف مبارزه درآمده است.

قابلیت پینگ نیز آن‌طور که ما دوست داشتیم در بتا عمومی بتلفیلد 2042 پیاده نشده بود. اما بازیکنان می‌توانند انتظار داشته باشند که موقع تگ کردن مکان‌ها، تجهیزات و سربازان دشمن در نسخه‌ی نهایی بازی، با سیستمی سریع‌تر و دقیق‌تر روبه‌رو شوند».

سگ روباتیک تانک هلیکوپتر Battlefield 2042

آن‌هایی که بتا Battlefield 2042 را تجربه کردند، همگی نظرات یکسانی درباره‌ی آن نداشته‌اند. عده‌ای از بازیکنان به این موضوع انتقاد دارند که بسیاری از جنبه‌های بتا این بازی شوتر اول‌شخص در وضعیت قابل‌قبولی قرار نداشت و نگران هستند که نکند ضعف‌ها و مشکلات بتا به بازی اصلی راه پیدا کند. دسته‌ای دیگر نیز از بتا بازی خوش‌شان آمد و نسبت به کیفیت بتلفیلد 2042 خوش‌بین هستند. درهرصورت باید منتظر ماند و دید که جدیدترین نسخه از مجموعه‌ی بتلفیلد می‌تواند اکثر طرفداران را راضی کند یا خیر.

Battlefield 2042 در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی Battlefield 2042 چیست؟ نسبت به عملکرد آن خوش‌بین هستید یا فکر می‌کنید باید خود را برای یک بازی متوسط و ضعیف آماده کنیم؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده