نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۳۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۰

معرفی دو حافظه‌ SSD جدید برای ایکس باکس سری ایکس

مایکروسافت از دو ظرفیت جدید حافظه جانبی SSD سیگیت برای ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس رونمایی کرده که ۵۱۲ گیگابایت و ۲ ترابایت حجم دارند.

از زمان عرضه‌ی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در سال گذشته، کارت حافظه SSD سیگیت با ظرفیت یک ترابایت، تنها گزینه‌ی کاربران برای افزایش ظرفیت حافظه کنسول خود بوده است. حالا قرار است به‌زودی دو گزینه دیگر نیز به ظرفیت این حافظه‌ی اختصاصی اضافه شده و دارندگان کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت به مدل‌های ۵۱۲ گیگابایت و ۲ ترابایتی آن نیز دسترسی داشته باشند.

مایکروسافت و سیگیت به‌تازگی این دو کارت SSD را برای ایکس باکس سری ایکس و سری اس معرفی کردند و تا چند هفته دیگر به بازار عرضه خواهند کرد. ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی این کارت اواسط ماه نوامبر در دسترس خریداران قرار گرفته و ۱۳۹.۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. نسخه ۲ ترابایتی این حافظه پرسرعت SSD نیز اوایل ماه دسامبر و با برچسب قیمت ۳۹۹.۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. مدل یک ترابایتی این درایو که از سال قبل عرضه شده نیز ۲۱۹.۹۹ دلار قیمت گذاری شده بود.

درایوهای SSD سیگیت که به‌طور ویژه برای ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس طراحی شده‌اند، تنها پیشنهاد‌ها موجود در بازار هستند که از معماری Velocity Architecture این کنسول‌ها پشتیبانی می‌کنند. درواقع فقط این کارت‌ها هستند که با بازی‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس سازگاری دارند. راه‌حل دیگر برای ذخیره‌سازی بازی‌هایی که فعلا نیازی به‌ نصب روی کنسول ندارند، می‌تواند استفاده از یک هارد اکسترنال باشد. بازی‌هایی که برای ایکس باکس‌های نسل بعد ازنظر گرافیکی بهبود پیدا نکرده‌اند می‌توانند مستقیما از روی این حافظه‌ها روی کنسول اجرا شوند. 

کارت حافظه ۲ ترابایتی ایکس باکس سری ایکس

همچنین کاربر می‌تواند حجم بازی‌های خود را از روی حافظه کنسول روی حافظه هارد اکسترنال انتقال دهد و زمانی‌که به آن نیاز داشت دوباره حجم بازی را روی حافظه کنسول خود منتقل کند. این درحالی است که سونی در سمت مقابل دست کاربران را برای افزایش ظرفیت حافظه PS5 باز گذاشته و گزینه‌های بیشتری را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. پلی استیشن 5 چندی پیش قابلیت استفاده از حافظه جانبی SSD را فعال کرده و تاکنون تولیدکنندگان متعددی محصولات سازگار خود با درگاه افزایش حافظه این کنسول را معرفی و عرضه کردند که سیگیت نیز جزء این موارد است.

وسترن دیجیتال و گیگابایت نیز پیشنهاد‌ها خود را برای منظور ارائه کرده‌اند. در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده