// جمعه, ۳۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۱

فعال شدن امکان اجرای همه بازی های PS3 با شبیه‌ساز RPCS3

RPCS3 به‌عنوان شبیه‌ساز پلی استیشن 3 روی کامپیوترهای شخصی، حالا می‌تواند تمام بازی‌ها و اپلیکیشن‌های پلی استیشن 3 را حداقل اجرا کند.

تیم توسعه‌ی RPCS3 به‌صورت رسمی در توئیتر تایید کرد که دیگر هیچ نرم‌افزار یا بازی ویدیویی عرضه‌شده برای کنسول PS3 نیست که این شبیه‌ساز حداقل توانایی اجرای اولیه‌ی آن را نداشته باشد. پس دیگر در بخش Nothing (بازی‌ها و نرم‌افزارهای متعلق به پلی استیشن 3 که ابدا روی RPCS3 اجرا نمی‌شدند)، حتی یک محصول هم وجود ندارد. هدف بعدی تیم توسعه خالی کردن بخش Loadable است؛ تا ۶ بازی قرارگرفته در بخش Loadable به سطحی برسند که دیگر موقع اجرای آن‌ها یک صفحه‌ی سیاه به نمایش درنیاید و حداقل بازیکن بتواند Intro آن‌ها را ببیند.

وضعیت شبیه‌ساز RPCS3

تیم توسعه‌دهنده‌ی RPCS3، شبیه‌ساز پلی استیشن 3 روی PC در ماه‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است؛ نه‌تنها در بهبود کلی شبیه‌ساز بلکه در افزودن امکانات جدید مانند پشتیبانی از فناوری AMD FSR. این تکنولوژی به بازیکن‌ها اجازه می‌دهد که با از دست ندادن فریم‌ریت، کیفیت گرافیکی بازی را موقع اجرای روی کامپیوتر خود بالا ببرند. این قابلیت برای کاربرهای دارای کارت گرافیک‌های ضعیف‌تر که نمی‌توانند از Internal Resolution Scaling (تنظیم‌کننده داخلی رزولوشن) استفاده کنند، معرکه به نظر می‌رسد. معدود بازی‌هایی که با سیستم IRS سازگاری ندارند نیز می‌توانند بدون هیچ مشکلی از FSR بهره ببرند.

FSR حتی برای کاربرانی که کارت گرافیک‌های رده بالا دارند هم می‌تواند مفید باشد. مثلا در شبیه‌ساز RPCS3، یک سری از بازی‌ها که همواره فشار زیادی به کارت گرافیک پلی استیشن 3 می‌آوردند، شاید موقع اجرا بدون AMD FSR با افت فریم مواجه شوند؛ مخصوصا زمانی‌که بازیکن بخواهد آن‌ها را با رزولوشن آپ‌اسکیل‌شده به 4K تجربه کند. اکنون با FSR کاربران می‌توانند از قابلیت IRS برای رسیدن به رزولوشن 1440P استفاده کنند و بعد باری دیگر با FSR رزولوشن را به 4K افزایش بدهند. تمام این اتفاقات در حالی رخ می‌دهند که فریم‌ریت بازی پایین نیامده است.

شبیه‌ساز RPCS3 را می‌توانید از سایت رسمی آن‌ دانلود کنید.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده