نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۳۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۳

همکاری با کریستال داینامیکس برای Perfect Dark از زبان رئیس استودیوهای ایکس باکس

مت بوتی، رئیس استودیوهای ایکس باکس گفت که مایکروسافت ابدا نمی‌خواست فرصت همکاری با کریستال داینامیکس در پروژه ریبوت بازی Perfect Dark را از دست بدهد.

در ماه سپتامبر بود که خبر همکاری ایکس باکس با استودیو Crystal Dynamics برای توسعه بازی جدید Perfect Dark منتشر شد که به‌عنوان اولین پروژه استودیو The Initiative در دست ساخت قرار دارد. حالا مت بوتی، رئیس استودیوهای ایکس باکس در این رابطه توضیحات بیشتری داد.

کریستال داینامیکس سابقه‌ی ساخت مجموعه بازی Tomb Raider و بازی Marvel’s Avengers را دارد. درل گلگر، رئیس سابق تیم توسعه‌دهندگان کریستال داینامیکس درحال حاضر همین وظیفه را در اینیشیتیو برعهده دارد و دنیل نیوبرگر، کارگردان بازی Perfect Dark جدید نیز قبلا کارگردان بازی‌های Tomb Raider بوده است. بوتی در مصاحبه‌ی اخیر خود با کانال یوتیوب Kinda Funny Games گفت مایکروسافت به محض فراهم شدن فرصت همکاری با کریستال داینامیکس، این موقعیت را غنیمت دانست:

«من فکر می‌کنم درحال حاضر ما در نقطه‌ای از صنعت بازی قرار داریم که اگر امکان همکاری با تیمی مانند Crystal Dynamics با این سابقه‌ی عالی، موفقیت‌های بسیار خوب و مهارت‌های بالا را به‌دست می‌آوریم، باید ازطریق روابطی مثل درل گلگر در The Initiative که با افرادی از آن استودیو آشنایی دارد، راهی برای انجام شدن کار پیدا کنیم.

ما در اینجا تیمی را می‌بینیم که تجربه‌ی خوبی در ساخت بازی‌های مد نظر ما دارد [و قبلا با برخی از اعضای استودیو The Initiative کار کرده است]. البته می‌دانید که در این مورد شرایط چندان استاندارد هم نبود. چراکه آن‌ها معمولا خود را به‌عنوان یک استودیو همکار در توسعه‌ی پروژه‌های مختلف مطرح نمی‌کنند. اما به هر حال ما راهی برای انجام این کار پیدا کردیم و من فکر می‌کنم این اتفاق تا حد زیادی ازطریق ارتباطات شخصی مهمی رخ داد که ما به آن‌ها دسترسی داریم».

لوگوی بازی Perfect Dark

رئیس استودیوهای ایکس باکس در ادامه‌ی صحبت‌های خود می‌گوید: «لذا من برای این همکاری و مواردی که به تیم ما در The Initiative اضافه می‌کند، بسیار هیجان زده هستم. مجددا باید تأکید کنم که چنین منبعی در صنعت بازی بسیار ارزشمندتر از آن بود که از فرصت همکاری با آن‌ها استفاده نکنیم. پس ما بالاخره راهی برای بستن قرارداد و انجام هر کاری که لازم است، پیدا کردیم».

بازی Perfect Dark جدید اولین‌بار طی رویداد The Game Awards در دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی شد تا بالاخره پروژه‌ی مخفی The Initiative را ببینیم؛ استودیو فرست پارتی متعلق به مایکروسافت که در سال ۲۰۱۸ میلادی داخل ایالت کالیفرنیا کشور آمریکا تأسیس شد. براساس گزارش رسانه VGC، توسعه‌دهندگان باتجربه‌ای که سابقه‌ی کار روی بازی‌های اکشن و سوم‌شخص سطح بالا را دارند، در استودیو The Initiative روی بازی Perfect Dark کار می‌کنند.

با درنظرگرفتن تجربه‌ی فراوان کارکنان کریستال داینامیکس در ساخت بازی‌های از قبیل Tomb Raider و کارنامه‌ی کاری بعضی از اعضای The Initiative که روی برخی از قسمت‌های دو مجموعه‌ی God of War و Uncharted کار کرده‌اند، این احتمال وجود دارد که Perfect Dark از المان‌های سوم شخص هم برخوردار باشد. البته سایت رسمی ایکس باکس همچنان از این بازی به‌عنوان یک شوتر اول شخص یاد کرده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده