// پنجشنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۹

بن شدن بیش از ۳۰ هزار بازیکن بازی فیفا 22

EA به‌تازگی اعلام کرده که حساب بیش از ۳۰ هزار بازیکن FIFA 22 را به‌دلیل سوءاستفاده از یک گلیچ، به‌مدت یک هفته مسدود کرده است.

براساس جدیدترین اخبار دنیای بازی، EA به‌مدت ۷ روز دسترسی بیش از ۳۰ هزار بازیکن FIFA 22 را به این بازی مسدود کرده است. دلیل آن نیز این است که این افراد در روزهای گذشته در حال سوء‌استفاده از نوعی گلیچ در بخش آلتیمت تیم فیفا 22 استفاده بودند که no loss نام دارد. به گزارش یوروگیمر، بازیکنانی که از این گلیچ استفاده می‌کردند، می‌توانستند به نتیجه‌ی بسیار عالی ۲۰ به صفر در مسابقات دست پیدا کنند.

تنها کاری هم که لازم بود انجام دهند، این بود که در جریان مسابقه دکمه‌ی هوم را روی کنترلر ایکس باکس یا پلی استیشن فشار دهند تا به صفحه‌ی اصلی کنسول برگردند و سپس منتظر بمانند که وقت مسابقه تمام شود. درواقع حتی اگر بازیکنی در حال باختن در یک مسابقه باشد و از گلیچ مذکور استفاده کند، بازی باخت او را به حساب نمی‌آورد و به‌راحتی نتیجه را در پایان به ۲۰-۰ تغییر می‌دهد.

EA علاوه‌بر بن کردن این افراد، به آن‌ها اجازه‌ نمی‌دهد در مسابقات فینال قهرمانی آلتیمت تیم فیفا که به‌زودی برگزار می‌شود، شرکت کنند. نکته‌ی جالب اما این‌جا است که این بازیکنان همچنان می‌توانند پاداش‌هایی را که از راه سوءاستفاده از گلیچ no loss به‌دست آورده‌اند، نگه دارند.

بازیکنان در حال خوشحالی پس از پیروزی در FIFA 22

ضمنا برخی بازیکنان می‌گویند برخلاف چیزی که EA اعلام کرده، پیامی در بازی برای آن‌ها فرستاده شده است که می‌گوید آن‌ها نه برای ۷ روز، بلکه برای هزار روز از فیفا 22 بن شده‌اند. EA به این دسته از بازیکنان پاسخ داده و می‎‌گوید پیام مذکور یک باگ بصری است و اینکه ایمیلی حاوی زمان درست بن شدن برای بازیکنان ارسال شده است. الکترونیک آرتز همچنین برای اینکه از تصمیم خود برای بن کردن بیش از ۳۰ هزار نفر در فیفا 22 دفاع کرده باشد، بازیکنان را به خواندن منشور اخلاقی این شرکت دعوت می‌کند. در بندی از این منشور نوشته شده است:

«برای برتری یافتن نسبت به سایر بازیکنان نباید از راه‌های تقلب، ویژگی‌های غیررسمی در بازی، خطاهایی در طراحی بازی، باگ‌ها و مشکلات این‌چنینی استفاده کنید. ماد‌هایی که به‌صورت رسمی از طرف ما پشتیبانی نمی‌شوند، سخت‌افزارها یا لوازم غیرمجاز و نرم‌افزارهایی تخصصی مانند ایم‌بات‌ها و تریگربات‌ها که باعث برتری بازیکن در جنبه‌ای از بازی می‌شوند، از عمد بوست کردن، تیم‌کیل کردن، سوءاستفاده از باگ‌های بازی برای جمع‌آوری مقدار زیادی آیتم، همگی ممنوع است.» EA سپس در پایان این بند می‌گوید: «جدی می‌گوییم؛ متقلب‌ها هرگز موفق نخواهند بود.»

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی بن کردن ۳۰ هزار بازیکن فیفا 22 به‌مدت ۷ روز چیست؟ از این اقدام EA حمایت می‌کنید یا به‌نظر شما می‌شد مجازات دیگری برای آن‌ها درنظر گرفت؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران درمیان بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده