// پنجشنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۸

رونمایی اسکوئر انیکس از استودیو جدید برای ساخت بازی موبایل

شرکت اسکوئر انیکس که تا به امروز چند بازی موبایلی موفق را عرضه کرده است، حالا قصد گسترش این بخش از تجارت خود با یک استودیو جدید در شهر لندن را دارد.

اسکوئر انیکس یک استودیو بازی‌سازی جدید در شهر لندن تأسیس کرد که به‌صورت کامل روی ساخت ویدیوگیم برای گوشی‌های هوشمند متمرکز است. بازی Tomb Raider Reloaded و یک بازی موبایلی براساس مجموعه‌ی آواتار: آخرین بادافزار (Avatar: The Last Airbender)، دو پروژه‌ی فعلی استودیو جدید اسکوئر انیکس هستند.

به‌گفته‌ی شرکت Square Enix هدف اصلی این استودیو تولید بازی‌های سطح بالا و رایگان برای موبایل‌ها خواهد بود. این تیم در ماه‌های آتی با استخدام نیروهای متفاوت گسترش پیدا می‌کند و از دسترسی به تمام مجموعه‌های معروف و محبوب اسکوئر انیکس بهره می‌برد. تازه شرکت‌های دیگری هم هستند که با قرارداد، تولید بازی از روی مجموعه‌های شناخته‌شده‌ی خود را به اسکوئر انیکس می‌سپارند.

استودیو کریستال داینامیکس به‌صورت رسمی در ساخت بازی Tomb Raider Reloaded به تیم جدید لندن کمک می‌کند تا این بازی آیفون و بازی اندروید آماده‌ی عرضه در سال ۲۰۲۲ میلادی شود. از آن سو شرکت Navigator Games هم برای ساخت بازی Avatar با استودیو لندن اسکوئر انیکس همکاری خواهد کرد. پیش از این هم چند بازی از مجموعه‌ی Tomb Raider برای موبایل‌ها عرضه شده‌اند. آخرین بازی عرضه‌شده با محوریت لارا کرافت تا امروز در سال ۲۰۱۸ میلادی از راه رسید و Shadow of the Tomb Raider نام داشت.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده