نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۲

عدم رشد تعداد مشترک های گیم پس به اندازه پیش بینی ایکس باکس

نرخ رشد مشترکین سرویس ایکس باکس گیم پس نشان می‌دهد که مایکروسافت در آخرین سال مالی خود به هدف از پیش تعیین شده‌ی این سرویس اشتراکی نرسیده است.

تعداد مشترک‌های گیم پس به عدد مد نظر مایکروسافت نرسیده است. سرویس اشتراکی Xbox Game Pass به‌عنوان مهم‌ترین استراتژی گیمینگ مایکروسافت روزبه‌روز درحال گسترش است؛ چه کنسول‌های ایکس باکس را در نظر داشته باشیم و چه پلتفرم پی سی و حتی خدمات کلاود گیمینگ. این سرویس اشتراکی چیزی است که مایکروسافت به آینده‌ی آن اهمیت زیادی می‌دهد. در این بین مثل همیشه به سختی می‌توان به آمار و ارقام عملکرد مایکروسافت دسترسی پیدا کرد و فهمید تعداد مشترک‌های ایکس باکس گیم پس به چه عددی رسیده است. چراکه این شرکت به جز چند مورد خاص، معمولاً از ارائه‌ی آمار فروش واقعی محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود خودداری می‌کند.

در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی این شرکت عبور آمار مشترکین گیم پس از ۱۸ میلیون نفر را تایید کرد. بعد از آن دیگر اطلاعاتی از وضعیت عملکرد آن ارائه نشده است. حالا و در جدیدترین اخبار بازی منتشرشده در این زمینه، به نظر می‌رسد که مایکروسافت در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده‌ی خود برای Xbox Game Pass نتوانست به‌صورت کامل موفق شود.

برخی بازی های سرویس ایکس باکس گیم پس

براساس جدیدترین آماری که از وضعیت شرکت طی یک سال مالی اخیر منتشر شده، مایکروسافت در تحقق اهداف تعیین‌شده‌ی خود در فاصله‌ی بین ماه ژوئیه ۲۰۲۰ تا تا ژوئن ۲۰۲۱ کمی ضعیف‌تر از انتظارات خود شرکت عمل کرده است. گویا این شرکت در نظر داشت تا طی سال مالی اخیر (از اولین روز ماه ژوئیه/ژوئیه سال ۲۰۲۰ تا آخرین روز ماه جون/ژوئن سال ۲۰۲۱) تعداد مشترک‌های سرویس گیمینگ خود را ۴۸ درصد افزایش دهد. اما تعداد مشترک‌ها در این بازه با پیشرفت ۳۷ درصدی مواجه شدند؛ کمتر از برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مایکروسافت.

نتیجه‌ی مورد بحث یک افت شدید از لحاظ درصد پیشرفت تعداد مشترک‌ها نسبت به سال مالی قبل از آن محسوب می‌شود. زیرا از اولین روز ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹ تا آخرین روز ماه ژوئن سال ۲۰۲۰، مایکروسافت با اینکه منتظر پیشرفت ۷۱ درصدی بود، با پیشرفت ۸۶ درصدی مشترک‌های گیم پس مواجه شد. پس برای سال مالی اخیر هم عده‌ای انتظار داشتند که مایکروسافت نه پایین‌تر از هدف اصلی خود که فراتر از آن ظاهر شود.

همان‌طور که بالاتر هم اشاره شد، از آن‌جایی که مایکروسافت طی چند ماه اخیر سراغ به‌روزرسانی رسمی تعداد مشترک‌های گیم پس نرفته است، نمی‌توان به‌طور قطعی درباره این اعداد اظهارنظر کرد. مدتی قبل مدیرعامل شرکت Take Two گفت که این سرویس از ۳۰ میلیون نفر مشترک فراتر رفته است. سپس گزارش‌هایی منتشر شدند که نشان می‌دهند که این ادعا صحیح نبوده است. جف گراب ادعای مدیرعامل Take Two Interactive مبنی‌بر ۳۰ میلیون کاربر برای سرویس گیم پس را رد کرد و از کاهش تعداد کاربران Xbox Game Pass طی سه‌ماهه‌ی قبلی گفت. آیا مایکروسافت به‌زودی آمار رسمی جدید را اعلام می‌کند؟

بازی شوتر اول شخص Into The Pit و نسخه PC بازی Outriders از جمله جدیدترین محصولاتی هستند که اخیرا به گیم پس اضافه شدند. بازی Age of Empires 4 هم چند روز دیگر روی این سرویس قرار می‌گیرد. در پایان می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده