// دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۶

پیشی گرفتن میزان فروش PS5 از نینتندو سوییچ در آمریکا پس از سه سال

نینتندو سوییچ نزدیک به سه سال پرفروش‌ترین کنسول در آمریکا بود. پلی استیشن 5 اما در ماه میلادی گذشته این مقام را از سوییچ گرفت.

طبق جدیدترین اخبار بازی، کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 اخیرا با کنار زدن نینتندو سوییچ، به پرفروش‌ترین کنسول آمریکا تبدیل شده است. گفتنی است که نینتندو سوییچ پیش از این نزدیک به سه سال پرفروش‌ترین کنسول این کشور بود. طبق گزارش شرکت تحلیلی NPD، پلی استیشن 5 در ماه میلادی گذشته‌ یعنی سپتامبر موفق به کسب رتبه‌ی اول فروش کنسول در آمریکا شده است؛ رتبه‌ای که برای ۳۳ ماه متوالی در اختیار آخرین کنسول نینتندو بود و حتی در زمان عرضه‌ی پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در سال گذشته، همچنان مقام خود را به‌عنوان پرفروش‌ترین کنسول آمریکا حفظ کرد.

مت پیسکاتلا از NPD در این خصوص کمی بیشتر توضیح می‌دهد و می‌گوید «هم از نظر تعداد کنسول‌های فروش‌رفته و هم درآمد حاصل از فروش، PS5 کنسول اول آمریکا در ماه سپتامبر بوده است. البته اگر بخواهیم از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون را درنظر بگیریم، پلی استیشن 5 بیشترین فروش دلاری را داشته است، درحالی‌که نینتندو سوییچ از نظر تعداد کنسول‌های فروخته‌شده پیشتاز است.» البته باید به‌خاطر داشته باشیم که NPD تنها میزان فروش را در آمریکا رصد می‌کند و آمارو‌ارقام بازارهایی چون اروپا و آسیا در گزارش‌های این شرکت غایب هستند.

پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ

مشخص نیست که پیشی گرفتن میزان فروش پلی استیشن 5 از نینتندو سوییچ به چه دلیلی اتفاق افتاده است. مثلا ممکن است سونی کمبود قطعات خود را به‌خوبی مدیریت کرده باشد و در نتیجه توانسته است کنسول‌های بیشتری را در ماه سپتامبر به بازار آمریکا عرضه کند؛ یا شاید از آن طرف نینتندو به‌دلیل کمبود قطعات، در این ماه نتوانسته به اندازه‌ی کافی سوییچ به بازار آمریکا تزریق کند؛ حتی این احتمال نیز وجود دارد که تقاضا برای مدل OLED نینتندو سوییچ و تعداد پیش‌فروش آن در ماه سپتامبر خیلی بالا نبوده باشد. البته اگر تقاضا برای نینتندو سوییچ OLED در ماه اکتبر بیشتر شود و نینتندو نیز کنسول‌های بیشتری به بازار بفرستد، آن‌وقت ممکن است رتبه‌ی اول کنسول‌های پرفروش بار دیگر به‌دست سوییچ بیفتند.

پلی استیشن 5 اما درکل از نظر سرعت فروش، بهترین کنسول سونی تا به امروز بوده است. طبق آخرین آمار، بیش از ۱۰ میلیون واحد از کنسول جدید سونی در سراسر دنیا فروخته شده است. از طرفی نینتندو سوییچ نیز از زمان عرضه‌اش در سال ۲۰۱۷ تاکنون موفق شده است ۸۹ میلیون واحد در جهان بفروشد. همچنین بااینکه مایکروسافت آمار فروش کنسول‌های خود را اعلام نمی‌کند، دنیل احمد، تحلیل‌گر ارشد شرکت Niko Partners در تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیر) تخمین زده بود که درکل ۶.۶ میلیون واحد از ایکس باکس سری ایکس و سری اس در دنیا به فروش رسیده است.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی موفقیت اخیر پلی استیشن 5 در آمریکا چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده