// جمعه, ۲۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۸

اشاره نشدن نام برخی از سازندگان Metroid Dread در تیتراژ بازی

برخی از کارکنان استودیوی MercurySteam می‌گویند نامشان در فهرست سازندگان بازی Metroid Dread آورده نشده است.

بازی Metroid Dread هم‌اکنون منتشر شده و آن‌طور که به‌نظر می‌رسد موفقیت خیلی خوبی تا این لحظه داشته است. بازی Metroid Dread در هفته اول انتشار توانست در ژاپن رتبه نخست در فروش را کسب کند، اما از زمان انتشار بازی تاکنون خبر‌های ناخوشایندی درمورد بازی Metroid Dread منتشر شده است.

براساس ادعای تعدادی از کارکنان سابق استودیوی MercurySteam که روی بازی Metroid Dread کار کرده بودند ولی قبل از انتشار بازی شرکت را ترک کردند، با وجود اینکه کار‌های خود را در بازی مشاهده کرده‌اند اما در Credit بازی نامی از آن‌ها دیده نمی‌شود. براساس یافته‌های رسانه Vandal، روبرتو میخاس یکی از هنرمندان سه‌بعدی که روی بازی Metroid Dread کار کرده بود، در صفحه LinkedIn خود این موضوع را مطرح کرد و تصمیم استودیو برای حذف نامشان را زیره سؤال برد:

می‌خواهم از صمیم قلب به تیم Metroid Dread برای ساخت یک بازی عالی تبریک بگویم. اما از کیفیت خوب بازی تعجب نکردم، چون‌که تعداد افراد با استعدادی که روی بازی کار کردند خیلی زیاد بود. شخصا شاهد این موضوع بودم، باوجود اینکه اسمم در فهرست Credit دیده نمی‌شد، من به مدت هشت ماه عضوی از تیم‌توسعه بودم.

زمانی‌که بازی Metroid Dread را بازی می‌کردم، متوجه محیط و چیز‌هایی شدم که روی آن‌ها کار کرده بودم... کار من در بازی هست. پس، دوست دارم از استودیوی MercurySteam بپرسم: چرا اسم من در فهرست Credit بازی نیست ؟ آیا به اشتباه این موضوع پیش آمده؟

یکی دیگر از کارکنان سابق استودیو که دوست نداشت اسمش فاش شود موضوع مشابهی را با رسانه Vandal درمیان گذاشت و گفت با وجود اینکه ۱۱ ماه در استودیوی MercurySteam روی بازی Metroid Dread کار کرده، ولی اسمش در فهرست Credit آورده نشده است. او این کار استودیو را «عملی بسیار زشت» می‌داند.

صنعت بازی‌سازی با مشکلات مشابه سال‌ها است که دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و هنوز راهی برای استودیو‌ها مشخص نشده است که چگونه از کارکنان خود در فهرست Credit نام ببرند. دراکثر مواقع کارفرما تصمیم گیرنده نهایی است و این موضوع باعث شده تا کارکنان موقت و افرادی که قبل از انتشار بازی از استودیو خارج شده‌اند نامشان در فهرست Credit اضافه نشود.

Samus در حال لیز خوردن در بازی Metroid Dread شرکت نینتندو

نماینده استودیوی MercurySteam درمورد این موضوع با رسانه Vandal صحبت کرد و گفت: «قوانین استودیو ایجاب می‌کند که کارکنان باید حداقل ۲۵ درصد زمان کل توسعه بازی را روی آن کار کرده باشند تا از آن‌ها در Credit نامی برده شود. اما استثنا در مقابل انجام کار‌های خاص داریم.» زمان ساخت بازی Metroid Dread چهار سال تخمین زده می‌شود که این موضوع دلیلی است برای حذف اسامی کارکنانی که کمتر از یک سال روی بازی کار کرده‌اند.

اما سوالی که پیش میاید این است که چرا؟ چرا ۱۱ ماه کار سخت روی یک پروژه به‌جای ۱۲ ماه دلیلی برای حذف نام از فهرست Credit باشد و فرصت‌های شغلی آینده را خراب کند؟

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ نظرات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.


منبع nintendolife
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده