// پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۹

شکایت متقابل گوگل از اپیک گیمز به‌‌خاطر نقض قرارداد

گوگل مدعی شد که شرکت اپیک گیمز در راستای باعث به‌وجود آمدن مشکلات امنیتی برای فروشگاه گوگل پلی شده است.

در تازه‌ترین تحولات در پرونده قضایی اپیک گیمز و گوگل، شرکت گوگل از اپیک گیمز شکایت متقابل کرد. این دعوای قضایی با شکایت اپیک گیمز از گوگل به‌دلیل محدودیت‌های خرید در سرویس‌های گوگل شروع شد. پرونده قضایی اپیک در ماه اوت سال ۲۰۲۰ شروع شد. اپیک گیمز برای دور زدن هزینه‌های سرویس‌های گوگل و اپل، درون بازی فورتنایت قابلیت برای خرید مستقیم از اپیک گیمز اضافه کرد. این حرکت اپیک باعث شد تا گوگل و اپل بازی فورتنایت را از فروشگاه‌های خود حذف کنند.

پوستر فصل ۸ بازی فورتنایت

اپیک در قدم بعدی از اپل و گوگل به‌دلیل ایجاد بازاری غیر رقابتی در گوشی‌های همراه شکایت کرد. اما اخیرا در جریان شکایت اپیک و اپل، دادگاه رای خود را به نفع اپل صادر کرد. قبل از اینکه دادگاه اپیک و گوگل به جریان بیافتد، شرکت گوگل از اپیک گیمز در زمینه نقض عمدی قرارداد به‌طور متقابل شکایت کرد. گوگل مدعی شد شرکت اپیک گیمز با نقض توافقنامه توزیع توسعه‌دهنده (DDA) به‌طور ناحق منابع مالی خود را افزایش داده و این مبلغ را از سهم مالی مالک پلتفرم برداشته و مشکلات امنیتی احتمالی را فاش کرده‌ است. در متن شکایت گوگل نوشته شده:

«اپیک مقررات DDA را در تاریخ ۱۳ اوت ۲۰۲۰ (۲۳ مرداد ۱۳۹۹) با فعال کردن سیستم پرداخت خارجی نقض کرد. اپیک این سیستم را ازطریق یک به‌روزرسانی در بازی فورتنایت فعال کرد که هدفش دور زدن هزینه‌های فروشگاه گوگل پلی است. به‌دلیل نقض مستقیم قرار داد از سوی اپیک، گوگل متحمل آسیب‌هایی شده است که شامل از دست رفتن هزینه سرویس DDA در سطح جهان می‌شود. همچنین حرکت اپیک موجب شد که محیط گوگل پلی صدمه ببیند، چرا که به‌روزرسانی بازی فورتنایت به‌طور بالقوه آسیب پذیری سیستم امنیتی گوگل را افشاء کرد. از این موضوع ممکن است در آینده برای اهدافی شرورانه سوءاستفاده شود.»

اخیرا شرکت اپل اعلام کرد تا زمانی‌که پرونده قضایی بین اپل و اپیک باز باشد، قصد ندارد که بازی فورتنایت را به فروشگاه پلی استور بازگرداند. اپیک گیمز می‌خواهد که دادگاه درمورد رای خود در جریان قضایی علیه شرکت اپل تجدید نظر کند. در ماه گذشته قاضی پرونده اپل و اپیک از ۱۰ مورد ذکر شده در پرونده ۹ مورد را علیه اپیک رای داد.

در اوایل این هفته شایعاتی درمورد اهداف اپیک برای ساخت فیلم فورتنایت پخش شد. این خبر درواقع بخشی از اطلاعیه بزرگ‌تری بود که در آن مدعی شده بودند اپیک قصد دارد تا بخش سرگرمی برای تولید محتوای بازی‌های ویدیویی راه‌اندازی کند. منابع این خبر به رسانه TheInformation گفته‌اند که اپیک در شرایطی که در بازار موبایل محدود شده، به‌دنبال گسترش نام تجاری خود در زمینه‌های دیگر است.

نظرات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده