نویسنده: شعیب شاهدی
// چهار شنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۱

امکان فراهم شدن حق تعمیرات به دارندگان ایکس باکس توسط مایکروسافت

طبق گزارش Grist، مایکروسافت مشغول بررسی راهی است که به دارندگان ایکس باکس اجازه دهد کنسول‌های خودشان را تعمیر کنند.

طبق گزارش نشریه Grist مایکروسافت قصد دارد واگذاری حق و حقوق تعمیر کنسول‌ها به خریداران آن‌ها را بررسی کند. اگر این موضوع صحت داشته باشد، این غول فناوری اولین شرکت نامدار خواهد بود که از جنبش Right to Repair حمایت خواهد کرد. در حال حاضر ردموندی‌ها توافقنامه‌ای را با یک گروه سرمایه‌گذاری به‌نام As You Sow امضا کرده‌اند.

در حقیقت مایکروسافت قصد دارد از طریق همکاری با یک شرکت مستقل، درباره احتمالات و منافع تعمیر کنسول‌های ایکس باکس توسط کاربران، تحقیق و مطالعه کند. همچنین مایکروسافت تصمیم دارد خلاصه‌ای از نتایج این تحقیقات را طی سال ۲۰۲۲ منتشر کند. هرچند همین الان هم هر کس که بخواهد می‌تواند برای تعمیر کنسول خود قطعات آن را از هم جدا کرده و باز کند، ولی معمولا این‌ کار گارانتی دستگاه را باطل می‌کند. همچنین دستورالعمل‌های دقیق و قطعات یدکی در اختیار مشتری‌های نهایی قرار نمی‌گیرند، در نتیجه فرآیند تعمیر خانگی کنسول‌ها حسابی دردسرساز است.

همان‌طور که می‌دانیم شرکت‌های عظیم حوزه‌ی فناوری مانند اپل سعی دارند تعمیر و جایگزینی قطعات مربوط‌به محصولات‌شان را تا حد امکان سخت و غیرممکن کنند. البته اخیرا جنبش واگذاری حق تعمیرات به کاربران توجه زیادی را به‌خود جلب کرده است. می‌توان امیدوار بود که شرکت‌های بیشتری برای حمایت از حق و حقوق مشتریان و کاربران نهایی به این جنبش بپیوندند تا تعمیر کنسول‌ها برای خریداران راحت‌تر شود.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده