// دوشنبه, ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۰

اعتراض ایالت کالیفرنیا به توافق اکتیویژن بلیزارد با یک نهاد دولتی

ایالت کالیفرنیا که قبلا از اکتیویژن بلیزارد شکایت کرده بود، می‌گوید توافق اخیر این شرکت با یک نهاد فدرال، ضربه‌ی جبران‌ناپذیری به اقدامات حقوقی علیه اکتیویژن بلیزارد وارد می‌کند.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا می‌دانید که اکتیویژن بلیزارد از چند ماه گذشته درگیر اتهاماتی جنجالی بوده و ایالت کالیفرنیا به‌خاطر همین اتهامات علیه آن‌ها شکایت کرده است. استناد این ایالت به گزارشی از اداره اشتغال و مسکن عادلانه‌ی کالیفرنیا است که پس از دو سال تحقیق به این نتیجه رسید که محیط کاری اکتیویژن بلیزارد دچار نوعی فرهنگ باندبازی، قلدری و انتقام‌گیری شده است و کارمندان این شرکت با انواع‌و‌اقسام تبعیض‌ها و موارد آزارواذیت روبه‌رو هستند. گفتنی است که اداره اشتغال و مسکن عادلانه‌ی کالیفرنیا بخشی از دولت ایالتی کالیفرنیا است.

Activision Blizzard به‌خاطر اتهاماتی که در این چندوقت به این شرکت وارد شده، اخیرا با کمیسون فرصت‌های شغلی برابر آمریکا که نهادی فدرال و فراایالتی است، به توافقی ۱۸ میلیون دلاری دست یافته است. حالا خبر رسیده که اداره اشتغال و مسکن عادلانه‌ی کالیفرنیا به‌تازگی اعتراض رسمی خود را به این توافق، در دادگاه ثبت کرده است. این اداره اشاره می‌کند که چنین توافقی می‌تواند به اقدامات حقوقی که در حال حاضر علیه اکتیویژن بلیزارد درجریان است، «ضربه‌ای جبران‌ناپذیر» وارد کند.

اعتراض گسترده به بلیزارد در مقابل ساختمان بزرگ شرکت

در حال حاضر اسنادی در توییتر دست‌به‌دست می‌شوند که در آن‌ها، دلیل اعتراض‌ اداره اشتغال و مسکن عادلانه‌ی کالیفرنیا به توافق اکتیویژن بلیزارد بیان شده است. دلیل آن نیز این است که طبق قوانین ایالتی کالیفرنیا، این توافق کارمندان اکتیویژن بلیزارد را بدون رضایت آن‌ها، ملزم می‌کند که این شرکت را از تمام اتهامات مبرا بدانند و درواقع از حق خود برای شکایت صرف‌نظر کنند. حال اداره‌ی اشتغال کالیفرنیا استدلال می‌کند که این توافق‌نامه پیامدهایی جدی برای پرونده‌ی شکایت ایالت کالیفرنیا علیه اکتیویژن بلیزارد خواهد داشت.

اداره اشتغال و مسکن عادلانه‌ی کالیفرنیا در ادامه توضیح می‌دهد: «این توافق‌نامه که با رضایت طرفین به‌دست آمده است، دارای بندهایی است که ازبین‌بردن یا دستکاری اسناد و مدارکی را که برای پرونده‌ی شکایت ایالت کالیفرنیا ضروری است، مجاز می‌داند؛ اسنادی مانند پرونده‌های کارگزینی و هر نوع سندی که به موارد آزارواذیت غیراخلاقی، انتقام‌گیری و تبعیض موجود در اکتیویژن بلیزارد اشاره داشته باشد.»

اعتراض جدی کارمندها به شرکت بلیزارد به خاطر رفتارهای نادرست و زشت با بازی سازهای خود

ایالت کالیفرنیا قبلا نیز اکتیویژن بلیزارد را متهم کرده بود که از ارائه‌ی اسناد و مدارک مربوطه به دادگاه خودداری می‌کند و با مجبور کردن کارمندان به امضای قرارداد محرمانگی، آن‌ها را از صحبت درباره‌ی موارد آزارو‌اذیت و تبعیض منع می‌کند. حتی سهام‌داران اکتیویژن بلیزارد نیز می‌گویند عدم همکاری این شرکت با دادگاه و انجام اقدامات این‌چنینی به آن‌ها «ضررهای مالی» وارد کرده است. همچنین به‌نظر می‌رسد ایالت کالیفرنیا نگران است که توافق جدید اکتیویژن بلیزارد باعث شود این شرکت بیش‌ازپیش دست به ازبین‌بردن شواهد و مدارک بزند و کارمندانش را راحت‌تر از قبل درباره‌ی این موضوع سرکوب کند.

رسوایی اکتیویژن بلیزارد آن‌قدر سروصدا به پا کرد که به استعفای جی. الن برک، رئیس سابق بلیزارد منجر شد و به‌جای او، جن اونیل و مایک یبارا که تازه‌وارد محسوب می‌شدند، به‌صورت مشترک بر صندلی مدیریت این شرکت تکیه زدند. جسی میسچاک، مدیر پیشین منابع انسانی اکتیویژن بلیزارد نیز که ۱۲ سال در این شرکت کار کرده بود، آن‌جا را ترک کرد.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ درباره‌ی توافقی که اکتیویژن بلیزارد با کمیسون فرصت‌های شغلی برابر آمریکا به‌دست آورده است، چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده