نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۵

خرید ۲۲ درصد سهام استودیوی بلوبر تیم توسط Tencent

شرکت بزرگ و چینی Tencent با خرید ۲۲ درصد سهام استودیوی بلوبر تیم، به بزرگ‌ترین سهام‌دار این استودیوی لهستانی تبدیل شده است.

تنسنت (Tencent) غول تکنولوژی چینی که شرکت‌ها و استودیوهای بسیار زیادی را در زیرمجموعه خود دارد، همچنان علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری روی سایر توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی از سراسر جهان است. این شرکت طی سال‌های گذشته مرتب درحال گسترش از جهات مختلف بوده و از خرید بخشی از سهام شرکت‌های Klei Entertainment و Dontnod Entertainment گرفته تا سرمایه‌گذاری بزرگی که اخیراً در استودیوی پلاتینیوم گیمز انجام داده یا خرید کامل امتیاز شرکت Sumo Digital، همگی از اقداماتی هستند که در این راستا صورت گرفتند. حالا این شرکت در جدیدترین اقدام خود، بخش قابل توجهی از استودیوی Bloober Team، توسعه‌دهنده بازی‌های ترسناک و سبک بقا را خریداری کرده است.

براساس اعلام شرکت Tencent، جمعاً ۲۲ درصد سهام استودیوی بلوبر تیم به ارزش ۷۷.۶ میلیون PNL (معادل ۱۹.۵ میلیون دلار) ازطریق شرکت تابعه خود، Serene Century Limited خریداری شده است. بنابراین تنسنت درحال حاضر بزرگ‌ترین سهام‌دار Bloober Team محسوب می‌شود.

اوایل امسال بود که بلوبرتیم اعلام کرد تمایلی برای فروش سهام شرکت ندارد و ترجیح می‌دهد به‌صورت مستقل به کار خود ادامه دهد. دلیل این تصمیم، ریسک از دست رفتن اهداف تعیین شده برای پروژه‌های آینده این شرکت بود. حتی ریاست این استودیو، فروش کامل امتیاز شرکت را «ناسازگار» با فرهنگ آن‌ها توصیف کرده و با قاطعیت از مستقل ماندن سخن می‌گفت.

ساختمان شرکت Tencent

بلوبر تیم درحال حاضر روی چند پروژه مختلف کار می‌کند. درحالی که تقریباً مشخص شده که پروژه اول، نسخه جدیدی از بازی Layers of Fear خواهد بود، شایعاتی مبنی بر اینکه پروژه دوم، بازی جدید Silent Hill است به گوش می‌رسد. یکی از مهم‌ترین دلایل این ادعا، قرارداد همکاری جدیدی است که تیم استراتژیک بلوبر تیم با کونامی به امضا رسانده است. البته همچنان رسانه VGC می‌گوید که همزمان با ساخت یک سایلنت هیل توسط استودیو Bloober Team، یک شرکت ژاپنی برجسته هم روی بازی Silent Hill خود کار می‌کند.

این استودیو بعد از عرضه دو بازی از سری Layers of Fear کار روی این سری را پایان داد و بازی The Medium را توسعه داد. اما در مراسم Tokyo Games Show بود که با پخش یک تیزر بازگشت این مجموعه تأیید شد. این بازی که هنوز نام مشخصی ندارد با موتور گرافیکی Unreal Engine 5 ساخته می‌شود و قرار است در سال ۲۰۲۲ عرضه شود.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده