// یکشنبه, ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۵

دلیل هک شدن شبکه‌ توییچ اعلام شد

توییچ به‌تازگی از دلیل اینکه چرا یک هکر توانسته به سرورهایش نفوذ کند و اطلاعات زیادی را به سرقت ببرد، پرده برداشته است.

Twitch که مالک آن شرکت آمازون است، چند روز پیش مورد حلمه‌‌ی سایبری قرار گرفت و هکری که مسئول این اقدام بود، با دسترسی به سرورهای این پلتفرم، داده‌های بسیاری را مانند سورس کدها، به سرقت برده و آن‌ها را به‌صورت عمومی در اینترنت منتشر کرده است. حتی گفته شده که درمیان اطلاعات فاش‌شده، میزان دستمزدهای پرداختی به استریمرهای مشهور توییچ نیز وجود داشته است. توییچ البته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از وقوع چنین حمله‌ای خبر دارد و مشغول رسیدگی به آن است. آن‌ها حالا از دلیل اینکه چرا هکر مذکور موفق شد به سرورهای آن‌ها نفوذ کند، پرده برداشته‌اند.

مسئولان توییچ با انتشار پستی در وبلاگ این پلتفرم، توضیح داده‌اند که دلیل اصلی درز اطلاعات اخیر به یک ارور در پیکربندی سرورها (Server Configuration) مربوط می‌شود. آن‌ها می‌گویند هکر مذکور متوجه وجود چنین اروری شده و از همین راه به سرورها رخنه کرده است. توییچ همچنین به‌عنوان اقدامی احتیاطی، تمام استریمینگ کی (Steaming Key) کاربران را ریست کرده است (استریمینگ کی نوعی رمز مخصوص است که کاربران قبل از اینکه استریم‌شان به‌صورت عمومی پخش شود، باید آن را وارد کنند). علاوه‌براین، توییچ اشاره کرده است که اطلاعات شخصی کاربران مانند شماره‌ی کارت اعتباری آن‌ها به سرقت نرفته است و اعضای توییچ لازم نیست در این مورد نگران باشند.

تیم توییچ همچنین تاکید می‌کند که آن‌ها همچنان به تحقیقات خود در این زمینه ادامه می‌دهند و می‌خواهند بفهمند که آیا یوزرنیم و پسووردی که کاربران هنگام ورود به حساب خود وارد می‌کنند نیز فاش شده است یا خیر. بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران بر این باورند که هک اخیر توییچ احتمالا یکی از بزرگ‌ترین موارد هک تا به امروز باشد. درواقع هنوز مشخص نشده است که دقیقا چه اطلاعاتی از سرورهای توییچ به سرقت رفته است و حتی ممکن است بعدا متوجه شویم که ابعاد این حمله‌ی سایبری بیش از چیزی بوده است که قبلا تصور می‌شد.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران درمیان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده