// شنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۴

وجود آیتم‌ های پولی در Marvels Avengers برای پیشرفت سریع در این بازی

کریستال داینامیکس برخلاف قولی که قبلا به بازیکنان داده بود، آیتم‌های پولی را به Marvel’s Avengers اضافه کرده‌ است که با خریداری آن‌ها می‌توان سریع‌تر در بازی پیشرفت کرد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، Square Enix و Crystal Dynamics آیتم‌هایی را برای پیشرفت سریع به فروشگاه بازی Marvel’s Avengers اضافه کرده‌اند که بازیکنان تنها با پرداخت پول واقعی می‌توانند آن‌ها را به‌دست آورند. بازیکنان با خرید این آیتم‌های مصرف‌شدنی می‌توانند میزان دریافت امتیاز XP یا تعداد منابعی را که هنگام بازی کردن جمع‌ می‌کنند، به‌طور موقت افزایش دهند و درواقع با پرداخت پول واقعی به‌سرعت در بازی پیشرفت کنند.

خبر اضافه شدن چنین آیتم‌هایی به Marvel’s Avengers در حالی منتشر می‌شود که سازندگان قبلا به بازیکنان اطمینان داده بودند خریدهای درون‌برنامه‌ای تنها به آیتم‌های تزئینی محدود خواهد ماند و حالا به‌نظر می‌رسد که آن‌ها به قول خود پایبند نبوده‌اند. همین موضوع باعث خشم بسیاری از طرفداران بازی شده است. عده‌ی زیادی در همین راستا در ساب‌ردیت بازی اونجرز از این تصمیم انتقاد کرده و می‌گویند سازندگان تا به حال چندبار در موقعیت‌های مختلف اطمینان داده‌اند که اونجرز به یک بازی اصطلاحا Pay-to-Win تبدیل نخواهد شد.

آیتم‌های پولی جدید بازی Marvel's Avengers

برای مثال، یکی از کاربران ردیت می‌نویسد مگان ماری، مدیر ارشد روابط‌ عمومی از استودیوی کریستال داینامیکس در جریان E3 2019 چنین حرفی زده بود: «ما به جامعه‌ی بازیکنان [اونجرز] قول می‌دهیم که هیچ نوع لوت باکسی با آیتم‌های تصادفی در بازی وجود نخواهد داشت و اینکه آن را به یک بازی Pay-to-Win تبدیل نخوایم کرد.» این کاربر اشاره می‌کند که تماشاچیان پس از این حرف ماری او را به‌شدت تشویق کردند.

کمی پس از اظهارنظر ماری، اسکات آموس، رئیس کریستال داینامیکس نیز به وب‌سایت گیمزاینداستری گفت: «ما از همان ابتدا درنظر داشتیم که بازیکنان بتوانند قهرمان خود را شخصی‌سازی کنند؛ مواردی مانند ظاهر او، شیوه‌ی بازی کردن با آن قهرمان، تجهیزات او و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها. مثلا بلک ویدو شما ممکن است کمی با مال من متفاوت باشد؛ شاید هم بسته به سلیقه شما و اینکه چه آیتم‌هایی را آنلاک کرده‌اید، این تفاوت زیاد باشد. درآمد ما از خریدهای درون‌برنامه‌ای صرفا به آیتم‌های تزئینی محدود خواهد بود و قرار نیست بازیکنان برای پیشرفت در بازی مجبور به پرداخت پول واقعی باشند.»

کاربران ردیت اشاره می‌کنند که این ادعای کریستال داینامیکس تا زمان انتشار Marvel’s Avengers به‌قوت خود باقی بود. برای مثال، در زمان عرضه اونجرز، پستی در وب‌سایت رسمی بازی منتشر شد که در آن آمده بود: «اطمینان می‌دهیم که تمام آیتم‌هایی که با پول واقعی قابل خریداری هستند، صرفا به موارد تزئینی و ظاهری محدود می‌شوند. اضافه کردن چنین آیتم‌هایی نیز باعث تنوع در بازی می‌شود و می‌تواند جذابیت آن‌ را در سال‌های آینده حفظ کند.»

آیرون من در بازی Marvel's Avengers

از طرفی یکی از کاربران ردیت اینگونه می‌نویسد: «در هر بازی‌ای که به شما بوسترهای XP و منابع می‌فروشد، به‌راحتی نمی‌توانید پیشرفت کنید و سطح خود را ارتقا دهید. این باعث می‌شود شما ترغیب شوید برای دریافت آیتم‌ها پول بیشتری خرج کنید. مثلا هدف این است که تجربه‌ی بازی لذت‌بخش‌تر شود.» کاربر دیگری می‌گوید: «شرم بر اسکوئر انیکس و کریستال داینامیکس! من قبلا خیلی از این بازی دفاع می‌کردم؛ ولی حالا دارم آن را از روی سیستمم حذف می‌کنم.»

برخی اعضای ردیت نیز می‌گویند از آن‌جایی که سرعت لول‌آپ شدن بازیکنان Marvel’s Avengers از اسفند سال گذشته کند شده بود، می‌شد حدس زد که کریستال داینامیکس قصد دارد آیتم‌هایی پولی به بازی اضافه کند تا بازیکنان برای افزایش سرعت پیشرفت خود، به خرید آن‌ها روی بیاورند. کریستال داینامیکس همان اسفند سال گذشته در این خصوص گفته بود: «به این دلیل سرعت لول‌آپ شدن را کم کردیم، چون اسکیل پوینت‌ها خیلی سریع به بازیکنان اهدا می‌شوند و این تعداد زیاد پاداش در مدت زمان کم ممکن است برای بازیکنان تازه‌کار گیج‌کننده و زیاد از حد به‌نظر برسد.»

البته این دلیل برای زمانی بود که آیتم‌ها بدون پرداخت پول واقعی به بازیکنان تعلق می‌گرفت و حالا که آیتم‌های پولی به Marvel’s Avengers اضافه شده است، به‌نظر می‌رسد که کریستال داینامیکس دیگر نگران گیج شدن بازیکنان نیست و درواقع تمایل دارد که آن‌ها هرچه می‌توانند در فروشگاه درون بازی پول خرج کنند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی تصمیم جدید اسکوئر انیکس و کریستال داینامیکس برای درآمدزایی بیشتر از بازی Marvel’s Avengers چیست؟ آیا با آن موافق‌اید یا مخالف؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده