// سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۰

سیستم اچیومنت در راه فروشگاه اپیک گیمز

سیستم اچیومنت به‌زودی قرار است به فروشگاه اپیک گیمز اضافه شود که به سیستم اچیومنت پلتفرم‌های دیگر شباهت زیادی دارد.

Epic Games اعلام کرده است که سیستم‌ اچیومنت سرانجام در هفته‌ی آینده با انتشار آپدیتی به فروشگاه اپیک گیمز اضافه خواهد شد. اپیک گیمز ضمن اعلام این خبر در وب‌سایت رسمی خود، فهرست اولین بازی‌هایی را که از ویژگی اچیومنت این فروشگاه پشتیبانی می‌کنند، منتشر کرده است. مهم‌ترین این بازی‌ها عبارت‌اند از Alan Wake Remastered، راکت لیگ، Kena: Bridge of Spirits و Zombie Army 4.

سیستم جدید اچیومنت فروشگاه اپیک گیمز

بازیکنان با به‌دست آوردن اچیومنت‌ها امتیاز XP دریافت خواهند کرد و احتمالا با این امتیازها همان‌ کارهایی را می‌توانند بکنند که با گیمراسکور ایکس باکس انجام می‌دهند. البته سیستم ارزش‌گذاری این اچیومنت‌ها مشابه تروفی‌های پلی استیشن است؛ به این معنی که در فروشگاه اپیک گیمز برای بازی‌ها اچیومنت‌های برنز، نقره، طلا و پلاتینوم درنظر گرفته شده است که هرکدام میزان مشخصی XP به بازیکنان می‌دهند. میزان XP هر نوع اچیومنت به شرح زیر است:

  • اچیومنت برنز: ۵ تا ۴۵ امتیاز XP
  • اچیومنت نقره: ۵۰ تا ۹۵ امتیاز XP
  • اچیومنت طلا: ۱۰۰ تا ۲۰۰ امتیاز XP
  • اچیومنت پلاتینوم: ۲۵۰ امتیاز XP

اپیک در همین راستا ابزار توسعه‌دهندگان خود را به‌روزرسانی می‌کند تا بازی‌سازان سریع‌تر و راحت‌تر بتوانند سیستم جدید اچیومنت را در بازی‌های خود ادغام کنند. البته اپیک گیمز قبلا دارای نیز نوعی سیستم اچیومنت به نام Developer Achievements بود و سیستم جدید قرار است درکنار سیستم سابق کار کند. اپیک گیمز همچنین عنوان می‌کند که سیستم جدید اچیومنت‌ها مزایای بیشتری برای بازیکنان به همراه خواهد داشت و بیشتر شبیه‌به سیستم اچیومنت‌هایی (تروفی‌هایی) است که در پلتفرم‌های دیگر وجود دارند.

سیستم جدید اچیومنت فروشگاه اپیک گیمز

علاوه‌براین، اپیک گیمز می‌گوید انتظار دارد سیستم جدید در ماه‌های آینده به‌صورت کامل در دسترس تمام توسعه‌دهندگان قرار بگیرد. اپیک همچنین اشاره می‌کند کاربرانی که با سیستم قدیمی Developer Achievements، اچیومنت‌هایی دریافت کرده‌اند، نگران ازدست‌رفتن آن‌ها نباشند؛ چراکه اگر بازی‌ساز سیستم جدید را در بازی خود ادغام کند، میزان پیشرفت بازیکن نیز به سیستم جدید منتقل می‌شود و در ازای تمام اچیومنت‌هایی که قبلا آنلاک کرده بود، XP دریافت می‌کند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی سیستم جدید اچیومنت‌های فروشگاه اپیک گیمز چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده