// سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶

شاون لیدن: امکان انتشار همزمان بازی های بزرگ سونی روی پی سی وجود ندارد

شاون لیدن، رئیس سابق استودیوهای پلی استیشن معتقد است بازی‌های فرست پارتی و بزرگ سونی هیچ‌وقت در روز عرضه برای پلتفرم پی سی منتشر نخواهند شد.

شاون لیدن، رئیس سابق استودیوهای پلی استیشن اخیرا مصاحبه‌ای با کانال یوتیوب What’s Up PlayStation داشته است و در جایی از این صحبت می‌کند که آیا امکان انتشار بازی‌های فرست پارتی و بزرگ سونی به‌صورت همزمان روی کنسول‌های پلی استیشن و پی سی وجود دارد یا خیر. لیدن معتقد است استراتژی فعلی سونی مانع چنین رویکردی می‌شود و اینکه خیلی بعید است آن‌ها استراتژی خود را در آینده تغییر دهند.

سونی چندوقتی است که برخی آثار فرست پارتی خود را پس از مدتی برای پلتفرم کامپیوتر نیز عرضه می‌کند. البته تاکنون نسخه‌ی پی سی این بازی‌ها بیش از یک سال بعد از نسخه‌ی کنسولی منتشر شده‌اند. سونی درواقع با این کار می‌خواهد آی‌پی‌های فرست پارتی آن‌ها طرفداران بیشتری پیدا کنند و درنتیجه ارزش‌ و محبوبیت‌شان در بازار افزایش پیدا کند. این یعنی زمانی‌که بازی فرست پارتی بعدی سونی به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن منتشر شود، بسیاری از کاربران پی سی به خرید کنسول این شرکت تمایل پیدا می‌کنند.

الوی در حال مبارزه با ربات در بازی Horizon Zero Dawn

لیدن در این خصوص می‌گوید: «فکر نمی‌کنم هیچ‌وقت ببینید که بازی‌های پلی استیشن در همان روز و ساعت انتشارشان برای پی سی هم عرضه شوند؛ البته می‌دانید که؛ هرگز نگو هرگز! درواقع زمانی‌که من در سونی بودم، ما در حال توسعه‌ی استراتژی تازه‌ای بودیم و آن این بود که به پلتفرم‌های دیگر وارد شویم و مشتری‌های جدیدی پیدا کنیم که می‌توانند به طرفداران پلی استیشن تبدیل شوند.»

او در ادامه توضیح می‌دهد: «این ما بودیم که باید وارد پلتفرم پی سی می‌شدیم. ایده این بود که چونکه آن‌ها تصمیم گرفته‌اند وارد خانه‌ی ما (پلی استیشن) نشوند، ما باید هرچه زودتر وارد خانه‌ی آن‌ها (پی سی) بشویم. حالا فکر می‌کنید بهترین راه برای ورود به خانه‌ی آن‎‌ها چه بود؟ اینکه یکی از بازی‌های پرفروش خود را که در بازار سروصدا به پا کرده است برداریم؛ بازی‌ای که ۱۸ تا ۲۴ ماه قبل برای پلی استیشن منتشر شده است، فروشگاه‌ها مخالفتی برای عرضه‌ی آن روی پی سی ندارند و فروش بازی روی پی سی قرار نیست ما را مجبور کند بازی دیگری را روی پلی استیشن منتشر کنیم. بعد این بازی را [با تمام ویژگی‌های بالا] در دسترس کاربران کامپیوترهای شخصی قرار می‌دهیم و می‌گذاریم خودشان به این نتیجه برسند: شما انتخاب کردید به پلی‌ استیشن نیایید؛ ولی بگذارید به شما نشان دهیم که [وقتی نمی‌آیید] دارید چه بازی‌های باکیفیتی را از دست می‌دهید.»

لوگوی بازی Days Gone

بسیاری از کاربران پی سی پس از اینکه بازی‌هایی مانند Horizon Zero Dawn و Days Gone را تجربه کردند، حالا مشتاقانه در حال خریدن پلی استیشن 5 هستند تا آثار جدیدی چون Horizon Forbidden West را در روز عرضه تجربه کنند. درواقع سونی این دسته از پی‌سی‌بازها را به جمع طرفداران بی‌شمار پلی استیشن اضافه کرده است و به همین خاطر به‌نظر می‌رسد که استراتژی آن‌ها به‌خوبی جواب داده است.

البته لیدن با گفتن «هرگز نگو هرگز» به این اشاره می‌کند که ممکن است رویکرد سونی بسته به رفتار مشتری‌ها در آینده تغییر کند. باز بااین‌حال، همان‌طور که او نیز عنوان می‌کند، سونی با هدف جذب مخاطبان بیشتر، برخی بازی‌های فرست پارتی خود را پس از مدتی برای پی سی منتشر می‌کند و اگر بخواهد باارزش‌ترین و پرخرج‌ترین آثار خود را در روز عرضه در اختیار کاربران کامپیوتر قرار دهد، دیگر این هدف محقق نخواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی صحبت‌های شاون لیدن چیست؟ درباره‌ی این استراتژی سونی چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده