نویسنده: علی گودرزی
// دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۶

کاهش قابل توجه حجم Far Cry 6 و Alan Wake Remastered روی پلی استیشن 5

به‌لطف تکنولوژی Kraken، دو بازی فارکرای 6 و ریمستر آلن ویک تقریبا با نیمی از حجم نسخه‌ی نسل هشتمی خود، روی پلی استیشن 5 در دسترس قرار می‌گیرند.

به‌لطف پیشرفت‌های سخت‌‌افزاری کنسول‌های نسل جدید، همیشه در دوران انتقال از یک نسل به‌دوران نسل جدید شاهد رخ دادن موارد شگفت‌آور و جذابی هستیم که پیش‌تر و در نسل‌های قبلی ممکن نبودند. افزایش قدرت نسل جدید ایکس‌ باکس‌ها و کنسول پلی استیشن 5 در بارگذاری داده‌ها، یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که در نسل ۹ شاهدش هستیم؛ اتفاقی که خیلی سریع توانست بازیکنان را شگفت‌زده کند.

تکنولوژی خاص فشرده‌سازی Kraken در کنسول پلی استیشن 5 باعث می‌شود تا آثار این پلتفرم با حجمی به‌مراتب کمتر (حتی کمتر از نسخه‌های نسل هشتمی خود) روی PS5 قابل تجربه باشند. حالا و در جریان آخرین اخبار بازی درحالی که به‌عرضه‌ی دو بازی مورد انتظار Far Cry 6 و Alan Wake Remastered نزدیک می‌شویم، مشخص شده است که این ۲ اثر به‌لطف تکنولوژی خاص پلی استیشن 5، تقریبا با نیمی از حجم نسخه‌ی نسل نهمی خود روی پلی استیشن 5 قابل دریافت و تجربه خواهند بود.

حجم بازی فار کرای 6 روی پلی استیشن 5

حجم بازی آلن ویک ریمستر روی پلی استیشن 5

بدین ترتیب، نسخه‌ی ۵۷ گیگابایتی آلن ویک که برای پلی استیشن 4 در دسترس قرار می‌گیرد، روی پلی استیشن 5 با حجم ۲۷ گیگابایت قابل دریافت خواهد بود. تازه‌ترین قسمت از سری فارکرای که برای پلی استیشن 4 با حجم ۸۲ گیگابایت عرضه می‌شود، روی پلی استیشن 5 حجمی معادل ۴۴ گیگابایت را دارد. شایان ذکر است که نسخه‌های پی سی و ایکس باکس بازی آلن ویک به‌ترتیب با حجم‌های ۳۶ و ۳۹ گیگابایت در دسترس قرار خواهند گرفت.

کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و پرسرعت در بارگذاری بازی‌ها، طی این یک سال که شاهد آغاز نسل جدید بودیم حسابی گیمرها را هیجان‌زده کردند. پلی استیشن 5 دراین‌میان با استفاده از تکنولوژی خاص Kraken یک قدم بزرگ را به‌سمت کم‌حجم شدن بازی‌ها برداشته است. موضوعی که طی سالیان اخیر مخصوصا سال‌های پایانی نسل هشت، به‌یکی از چالش‌های اساسی بازی‌سازها و گیمرها تبدیل شده بود.


منبع Aroged
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده