// دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۳

کپکام می‌خواهد پی سی پلتفرم اصلی‌ این شرکت باشد

مدیر ارشد عملیاتی کپکام می‌گوید این شرکت قصد دارد کامپیوتر را در سال‌های آینده به پلتفرم اصلی خود تبدیل و نیمی از درآمد حاصل از فروش بازی‌هایش را از این محل تأمین کند.

کپکام در چند سال گذشته عملکرد موفقی روی پلتفرم پی سی داشته است و بازی‌های اخیر این شرکت مانند جدیدترین نسخه‌های Resident Evil و Devil May Cry فروش بسیار خوبی را روی این پلتفرم تجربه کرده‌اند. حتی بازی‌ای مانند Monster Hunter World و بسته‌ی الحاقی Iceborne آن بااینکه با تأخیر روی کامپیوتر منتشر شد، آمار قابل‌توجه‌ای در زمینه‌ی فروش از خود به‌جای گذاشت.

کپکام همچنین چند ماه پیش بازی Monster Hunter Stories 2 را برای کامپیوتر عرضه کرد. از طرفی بازی Monster Hunter Rise نیز که پیش‌تر در انحصار نینتندو سوییچ بود، در تاریخ ۱۲ ژانويه (۲۳ دی) برای پی سی منتشر خواهد شد. حال شاید سؤال پیش بیاید که آیا کپکام با انتشار بازی‌های بیشتر روی پی سی قصد دارد بیشتر از قبل به این پلتفرم بها دهد؟ یکی از مدیران ارشد این شرکت اخیرا به این سؤال پاسخ داده است و به‌نظر می‌رسد آن‌ها حساب زیادی روی پلتفرم پی سی باز کرده‌اند.

کاراکترهای بازی‌های کپکام

تاکاشی موچیزوکی، مدیر ارشد عملیاتی کپکام اخیرا با رسانه‌ی ژاپنی Nikkei مصاحبه‌ای داشته است و خبرگزاری بلومبرگ نیز ترجمه‌ی انگلیسی بخشی از این مصاحبه را در توییتر به اشتراک گذاشته است. او در این مصاحبه از این می‌گوید که کپکام برنامه دارد حضور خود را در فضای بازی‌های پی سی پررنگ‌تر کند. موچیزوکی اشاره می‌کند که کپکام درواقع می‌خواهد کامپیوتر را در سال‌های آینده به پلتفرم اصلی خود تبدیل کند و اینکه این شرکت امیدوار است در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳، میزان فروش بازی‌هایش روی پی سی با کنسول‌ها برابری کند؛ به این معنی که ۵۰ درصد درآمد حاصل از فروش بازی‌هایش از پی سی و ۵۰ درصد باقی‌مانده از کنسول‌های مختلف به‌دست بیاید.

باتوجه‌به موفقیت تجاری بزرگ مانستر هانتر ورلد روی پی سی و فروش خوب بازی‌های دیگر، واضح است که کپکام پتانسیل بالای این پلتفرم را درک کرده و امیدوار است با انتشار مانستر هانتر رایز روی پی سی تا چند ماه دیگر، موفقیت مشابه‌ای را تجربه کند. در همین راستا، حتی کپکام قصد دارد بسته‌ی الحاقی Sunbreak مانستر هانتر رایز را که در تابستان سال بعد منتشر می‌شود، به‌صورت همزمان روی نینتندو سوییچ و پی سی عرضه کند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی تصمیم جدید کپکام چیست؟ فکر می‌کنید این شرکت می‌توان نیمی از درآمد فروش خود را از پلتفرم پی سی تأمین کند؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده