نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۰

افت فروش فیزیکی FIFA 22 در انگلستان نسبت به سال گذشته

فروش فیزیکی فیفا ۲۲ در زمان عرضه نسبت به فیفا ۲۱ در بازه زمانی مشابه کمتر بوده است اما این موضوع به معنای عملکرد بد بازی در بخش فروش نیست.

براساس گزارش گیم‌ایندستریز، با اینکه بازی FIFA 22 (فیفا ۲۲) در اولین هفته عرضه به پرفروش‌ترین بازی چارت انگلستان تبدیل شد، این بازی اما در فروش نسخه‌های فیزیکی از فیفا ۲۱ ضعیف‌تر بوده است. این اتفاق البته‌ ادامه‌ای بر افت فروش نسخه‌های فیزیکی فیفا در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. فروش فیزیکی فیفا ۲۲ در زمان عرضه ۳۵ درصد کمتر از فیفا ۲۱ در همان بازه زمانی است، همانطور که فروش نسخه‌های فیزیکی فیفا ۲۱ در زمان عرضه ۴۲ درصد کمتر از فیفا ۲۰ در بازه زمانی مشابه بود.

امباپه در حال نشان دادن شماره خود روی جلد FIFA 22

نکته دارای اهمیت در مسئله‌ی حاضر این است که افت فروش نسخه فیزیکی بازی فیفا ۲۲ در زمان عرضه لزوما به معنای عملکرد ضعیف این بازی در فروشِ زمان عرضه نسبت به سال گذشته نیست. چراکه آمار حاضر بدون در نظر گرفتن فروش دیجیتالی بازی اعلام شده‌اند و طبق اعلام گیم‌ایندستریز در سال گذشته بیشتر بازیکنان نسخه دیجیتالی فیفا را تهیه کردند. همچنین نباید از یاد برد که الکترونیک آرتز به مشترکان سرویس EA Play برای بازی‌های دیجیتالی تخفیفی ده درصدی می‌دهد، سرویس EA Play بخشی از ایکس باکس گیم‌پس آلتیمیت نیز محسوب می‌شود. الکترونیک آرتز همچنین به آن دسته از بازیکنانی که بازی فیفا ۲۲ را با لینک موجود در فیفا ۲۱ پیش‌خرید کرده‌اند، تخفیفی ۱۰ درصدی داده است. علاوه‌بر این‌ها، بازیکنان همیشگی فیفا همچنین می‌توانستند نسخه دیجیتالی بازی را با تخفیفی ۲۰ درصدی تهیه کنند.

اطلاعات دقیق‌تر از فروش فیزیکی فیفا ۲۲ حکایت از فروش ۶۴ درصدی نسخه‌های پلی‌استیشن بازی دارند. به طور دقیق‌تر، سهم پلی استیشن 4 از فروش فیزیکی بازی ۴۱ درصد و سهم پلی استیشن 5 بالغ بر ۲۳ درصد بوده است. این درحالی است که ۲۷ درصد از فروش نسخه‌های فیزیکی سهم کنسول‌‌ ایکس باکس وان و ۴ درصد سهم ایکس باکس سری ایکس بوده است. بیان این نکته ضروریست که کنسول ایکس باکس سری اس به‌عنوان دستگاه نسل نهمی و ارزان‌تر ایکس باکس، فقط از بازی‌های دیجیتالی پشتیبانی می‌کند. ۵ درصد از فروش فیزیکی بازی فیفا ۲۲ نیز سهم نینتندو سوییچ بوده است، البته این بازی روی کنسول نینتندو به‌صورت لگسی ادیشن عرضه می‌شود. به بیان دیگر نسخه نینتندو سوییچ فیفا ۲۲ از لحاظ گیم‌پلی دقیقا همان فیفا ۲۱ است. همانطور که فیفا ۲۱ همان فیفا ۲۰ بود.

آیا شما کاربران زومجی موفق به تجربه بازی فیفا ۲۲ شده‌اید؟ نظر شما درباره این بازی چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده