// شنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۶

بازی Final Fantasy 16 در آستانه پایان مراحل توسعه

در طی مراسم توکیو گیم شو تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16 در مورد روند توسعه بازی صحبت کرد. به‌گفته بازی در مراحل پایانی توسعه است.

نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16 در مراسم توکیو گیم شو در روز شنبه برای بار دیگر مدعی شد که بخش اصلی بازی فاینال فانتزی 16 تکمیل شده است و تیم توسعه درحال به پایان رساندن مأموریت‌های جانبی بازی هستند. همچنین نائوکی یوشیدا گفت که مدل‌های کارکترها به اتمام رسیده و تیم توسعه در حال بهبود بازی است.

در گذشته نائوکی یوشیدا گفته بود که استودیوی اسکوئر انیکس قصد دارد در مراسم توکیو گیم شو بازی فاینال فانتزی را به نمایش بگذارد اما تیم توسعه نتوانست به قول خود وفا کند.

هنوز تاریخی برای انتشار بازی فاینال فانتزی مشخص نشده است اما شرکت اسکوئر انیکس ادعا کرد که از زمان معرفی بازی تاکنون توسعه بازی پیشرفت بسیاری داشته است.

در اکتبر ۲۰۲۰ صفحه استخدام برای بازی Final Fantasy XVI اظهار داشت: «توسعه اولیه بازی و کار تهیه سناریو را به اتمام رساندیم و درکنار گسترش ابزار‌های توسعه درحال ساخت منابع با مقیاس بزرگ و همچنین ساخت مبارزات باس هستیم.»

اسکوئر انیکس بازی فاینال فانتزی 16 را در سپتامبر سال ۲۰۲۰ در جریان نمایش پلی استیشن 5 معرفی کرد. درحالی‌که تاریخ دقیقی برای انتشار بازی داده نشد اما در تریلر معرفی که مدت زمان آن نزدیک به چهار دقیقه بود، جنبه‌های مختلف بازی فاینال فانتزی 16 به نمایش گذاشته شد. به‌همین دلیل پیش‌بینی شد زمان زیادی از شروع توسعه بازی می‌گذرد.

کارگردانی بازی فاینال فانتزی 16 بر عهده نائوکی یوشیدا است وی همین مسئولیت را در بازی‌های Final Fantasy XIV و Last Remnant داشت. نائوکی یوشیدا در ادامه صحبت‌های خود گفت: «بااینکه هرروز با دل و جان در حال کار روی این پروژه هستیم، ولی ممکن است رساندن بازی به‌دست طرفداران مدتی زمان ببرد. اما قول می‌دهم (بازی فاینال فانتزی 16) ارزش این انتظار را دارد.»

در اولین تریلر معرفی بازی فاینال فانتزی 16 به عرضه بازی روی پی‌سی اشاره شده بود اما درنهایت این موضوع کاملا حذف شد. نائوکی یوشیدا در پاسخ به سؤال در مورد عرضه بازی روی کنسول‌های دیگر پاسخ داد: «اطلاعی از عرضه بازی فاینال فانتزی 16 روی کنسول‌های دیگر به جزء پلی استیشن 5 نداریم.»

بازی فاینال فانتزی 15 تقریبا بعد از دو سال برای پی‌سی عرضه شد. به‌نظر شما فاینال فانتزی 16 نیز همین رویه را طی خواهد کرد؟ نظرات خود را در این مورد و صحبت‌های نائوکی یوشیدا با ما به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده