نویسنده: رضا اسکندری
// جمعه, ۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۰

فیل اسپنسر: مشکل کمبود کنسول بازی تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت

فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس می‌گوید که به احتمال بسیار زیاد مشکل جهانی کمبود کنسول‌های نسل نهم تا سال ۲۰۲۲ نیز ادامه خواهد داشت.

سونی و مایکروسافت هر دو کنسول‌های نسل نهمی خود را در انتهای سال ۲۰۲۰ روانه بازار کردند ولی همان‌طور که می‌دانید تهیه یک عدد از این کنسول‌ها همچنان کار سختی به‌شمار می‌رود. وجود پاندمی ویروس کرونا نیز مزید بر علت شد تا افراد بسیاری در سراسر جهان همچنان در سایت‌های خرده‌فروشی به‌دنبال تهیه یک کنسول جدید نسل نهمی باشند و همچنان تلاش‌های آن‌ها بی‌فایده تلقی می‌شود. بااین‌حال در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ این مشکل تا حد بسیار کمی از بین رفته ولی بازهم فاصله زیادی تا شرایط ایده‌آل دردسترس بودن کامل کنسول‌ها برای خریداران آن‌ها فاصله داریم. اگر فکر می‌کنید که این مشکل در سال ۲۰۲۲ به‌طور کامل از بین خواهد رفت، اشتباه می‌کنید.

فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس در مصاحبه‌ای با رسانه The Wrap با اشاره به این موضوع درباره میزان احتمال از بین رفتن کمبود جهانی کنسول‌های بازی صحبت کرد و گفت که مشکل تنها به کمبود تراشه‌های موردنیاز ختم نمی‌شود و آن‌ها با مشکل تأمین سایر قطعات نیز روبه‌رو هستند. وی در این مصاحبه گفت: «فکر می‌کنم درست نباشد که بگوییم مشکل ما تنها به کمبود تراشه‌های مورد نیاز ختم می‌شود. زمانی‌که به این موضوع فکر می‌کنم، می‌بینم که از تأمین قطعات موردنیاز و ساخت یک کنسول بازی گرفته تا ارسال کنسول آماده شده به بازار، جایی که مردم خواهان خرید آن هستند، چندین مشکل مختلف وجود دارد و این مشکلات برای ماه‌های آتی نیز همراه ما خواهند بود. نه‌تنها تا پایان سال جاری که به احتمال فراوان در آغاز سال ۲۰۲۲ نیز این مشکلات درکنار ما خواهند بود.»

فیل اسپنسر در ادامه گفت: «مهم‌ترین ناامیدی ما ناامید شدن مردم قلمداد می‌شود. گیمرها به‌شدت دوست دارند کنسول‌های نسل جدید را در اختیار داشته باشند و باید بگویم که واقعا حق دارند. کنسول‌های ما و کنسول‌های شرکت سونی کنسول‌هایی بسیار قدرتمند هستند و مردم دوست دارند که از قابلیت‌های آن‌ها خیلی زود استفاده کنند. همه ما سخت در تلاش هستیم تا این مشکل را برطرف کنیم و مشکل کمبود کنسول‌های جدید در بازار را از بین ببریم تا تمام گیمرها هرچه سریع‌تر بتوانند با کنسول جدید و مورد علاقه خود به تجربه هرچه بهتر بازی‌ها بپردازند.»

پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در سراسر جهان دردسترس خریداران قرار دارند ولی در دسترس بودن آن‌ها نواسان‌های شدیدی را تجربه کرده است. نواسان‌هایی که احتمالا به این زودی‌ها از بین نخواهد رفت.


منبع gaming bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده