// پنجشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۱

تبدیل شدن eFootball کونامی به بدترین بازی تاریخ استیم

بازی eFootball شرکت کونامی موفق به رکوردشکنی از نظر مورد انتقاد قرار گرفتن شده است و حالا کمترین درصد رضایت مخاطب بین تمام بازی‌های عرضه‌شده در استیم تا به امروز را دارد.

براساس آمار سایت Steam 250 در لحظه‌ی نوشته شدن این خبر حتی یک بازی ویدیویی وجود ندارد که نمره‌ی استیم آن (درصد رضایت گیمرهایی که محصول را تجربه کرده‌اند) پایین‌تر از eFootball باشد. کونامی این بازی فوتبالی را به‌عنوان جایگزین مجموعه‌ی PES معرفی کرد و حالا آن را در پلتلفرم‌های مختلف تحویل بازیکن‌ها داده است. باگ‌های متفاوت، ضعف‌های گرافیکی و خنده‌آور بودن برخی از انیمیشن‌ها تنها بعضی از مشکلات بازی eFootball هستند.

در سمت راست و سمت چپ تصویر زیر می‌توانید کریستیانو رونالدو و لیونل مسی را در بازی eFootball کونامی ببینید. در وسط هم مسی از بازی Fifa 22 شرکت EA را داریم. جالب این‌جا است که کونامی با اسکن کامل مسی او را در بازی ساخته است و الکترونیک آرتز وی را بدون اسکن در فیفا 22 به‌وجود آورد. پس بسیاری از کاربرها با مقایسه‌ی گرافیک این دو بازی فوتبالی مشغول به سخره گرفتن محصول جدید کونامی شده‌اند.

وسط: مسی با پیراهن پاریس در فیفا 22 | چپ و راست: گرافیک بازی eFootball شرکت کونامی

حتی برخی از معدود بررسی‌های مثبت کاربرهای استیم برای بازی eFootball هم در اصل آن را مسخره کرده‌اند. مثلا یک کاربر که به بازی امتیاز مثبت داده است، در توضیح نوشت که محصول کونامی او را با این گرافیک به یاد خاطرات خوش تجربه‌ی بازی‌های PS2 انداخت.

کونامی دیگر به‌صورت سالانه بازی فوتبالی عرضه نمی‌کند و فقط قصد ساخت آپدیت‌های بعضا رایگان و بعضا پولی برای eFootball دارد؛ آپدیت‌هایی که برخی از آن‌ها در سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسند. اکنون امکان پیش‌خرید eFootball 2022 Premium Player Pack با قیمت ۳۹.۹۹ دلار فراهم شده است. اولین آپدیت رایگان بزرگ بازی eFootball هم در نوامبر سال جاری میلادی از راه می‌رسد.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده