// سه شنبه, ۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۰

فروش بیشتر از یک میلیون پلی استیشن 5 در بریتانیا

آمار رسمی جدید نشان می‌دهند که پلی استیشن 5 بیشترین سرعت فروش هر کنسول سونی در بریتانیا تا به امروز را دارد. مجموع فروش PS5 در انگلستان از ۱ میلیون کنسول فراتر رفت.

پلی استیشن 5 در چند ماه از سال ۲۰۲۱، پرفروش‌ترین کنسول در بازار بریتانیا بوده است. حالا به‌صورت رسمی توسط GfK اعلام شد که PS5 از لحاظ سرعت فروش در بریتانیا فعلا جلوتر از هر کنسول دیگر سونی قرار می‌گیرد. حتی کنسول PS4 سه هفته بیشتر از کنسول PS5 نیاز به زمان داشت تا بتواند به فروش بیشتر از یک میلیون کنسول در انگلستان برسد.

مجموع فروش پلی استیشن 5 در بریتانیا طی ماه آگست/اوت سال ۲۰۲۱ از یک میلیون دستگاه فراتر رفت؛ ۳۹ هفته پس از عرضه‌ی این دستگاه. جالب این‌جا است که باتوجه‌به محدودیت تعداد کنسول‌هایی که سونی می‌توانست طی شرایط فعلی به بازار برساند، برای مدتی سرعت فروش PS5 کمتر از کنسول PS4 بود. اما به محض افزایش موجودی فروشگاه‌ها توسط سونی بالاخره کنسول نسل ۹ شرکت توانست به فروش سریع‌تر از پلی استیشن 4 برسد.

در گزارش رسمی می‌خوانیم: «[طی ماه اوت سال ۲۰۲۱] پلی استیشن 5 کنسول مسلط بر بازار [بریتانیا] بود. کنسول PS5 طی این ماه شروع آهسته‌ای در فروش داشت. اما رشد قابل‌توجه تعداد PS5های رسیده به‌دست فروشگاه‌ها کاری کرد که پلی استیشن 5 به آسانی از رقبای خود بالاتر برود. نینتندو سوییچ در رتبه‌ی دوم فروش ماهانه قرار گرفت؛ با اینکه مقداری نسبت به ماه قبل افت فروش داشت. رتبه‌ی سوم به ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس (مجموع فروش) رسید».


منبع Wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده