// یکشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶

انتشار آپدیت های نرم‌‌ افزاری جالب و هیجان‌انگیز برای پلی استیشن 5 در آینده

معاون ارشد بخش تجربه‌ی پلتفرم پلی استیشن می‌گوید آن‌ها فهرستی از ایده‌های جالب، هیجان‌انگیز و فوق‌العاده را برای پلی استیشن 5 درنظر دارند که همراه آپدیت‌های آینده به این کنسول اضافه می‌کنند.

جدیدترین آپدیت نرم‌افزاری پلی استیشن 5 اخیرا منتشر شد و با خود ویژگی‌ها و تغییرات بزرگی را به فریمور این کنسول آورد. این آپدیت دومین آپدیت مهم پلی استیشن 5 بود و پشتیبانی از SSD جانبی را به کنسول اضافه کرد. بااین‌حال، سونی پس از انتشار این آپدیت بی‌کار ننشسته و همین حالا در حال کار روی آپدیت بزرگ بعدی برای کنسول نسل نهمی خود است. حال در همین راستا، هیدئاکی نیشینو، معاون ارشد بخش تجربه‌ی پلتفرم سونی در مصاحبه‌ای با وبلاگ پلی استیشن گفته است که آن‌ها فهرستی از ایده‌های «جالب، هیجان‌انگیز و فوق‌العاده» را برای پلی استیشن 5 درنظر دارند که همراه آپدیت‌های آینده به این کنسول اضافه می‌کنند.

نیشینو در این مصاحبه اعلام می‌کند که فهرست ایده‌های آن‌ها بلندبالا است و اینکه سونی بیشتر این ایده‌ها را از جمع‌آوری داده‌های کاربران پلی استیشن 4 در طول هشت سال عمر این کنسول آورده است. او در این خصوص توضیح می‌دهد: «خب ما حتی قبل از عرضه‌ی پلی استیشن 5 نیز فهرست بلندی از ایده‌ها را برای اعمال در این کنسول در اختیار داشتیم. درواقع ما آرزو داشتیم خیلی کارها را با PS5 انجام دهیم. [ممکن است بپرسید] آیا من تمام ایده‌ها را پذیرفتم؟ پاسخ منفی است. بااین‌حال، هنوز هم ایده‌های جالب، هیجان‌انگیز و فوق‌العاده‌ای در این فهرست باقی مانده‌اند.»

رابط کاربری پلی استیشن 5

سونی برای رسیدن به این ایده‌ها تنها به داده‌های داخلی خود بسنده نکرد و آن‌ها رفتار کاربران را در استفاده از پلی استیشن 5 و همچنین نظرات آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی زیرنظر گرفتند. نیشینو دراین‌باره توضیح می‌دهد: «ما ازطریق سنجش وضعیت سیستم کاربران، زیرنظر گرفتن شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها و پرس‌و‌جو از خانواده و دوستان کلی بازخورد از جامعه‌ی کاربری پلی استیشن 5 دریافت کرده‌ایم.» نیشینو البته می‌گوید لزوما قرار نیست تمام ایده‌های به‌دست‌آمده در قالب آپدیت‌های بزرگ نرم‌افزاری یا از همان ابتدا برای تمام کاربران منتشر شوند و سونی درخصوص اضافه کردن ویژگی‌های جدید به پلی استیشن 5 رویکرد منعطف‌تری را درپیش گرفته است.

او عنوان می‌کند: «تغییرات و ویژگی‌های جدید دیگر قرار نیست صرفا در قالب آپدیت‌های بزرگ برای فرم‌ور کنسول منتشر شوند. اگر نگاه موشکافانه‌ای به سیستم پلی استیشن 5 خود داشته باشید، متوجه می‌شوید که ما اغلب تغییراتی را در نحوه تعامل کاربران در بخش نتورک کنسول اعمال می‌کنیم. برخی مواقع نیز تغییرات خاصی را تنها در اختیار گروهی از کاربران قرار می‌دهیم تا بینیم آن‌ها چگونه از این ویژگی‌های جدید استفاده می‌کنند. می‌بینید که رویکرد ما درخصوص آپدیت‌ها منعطف‌تر و پویاتر شده است.»

پلی استیشن 5 در کنار لوگوهای پلی استیشن

البته نیشینو درباره‌ی اینکه ویژگی هیجان‌انگیز بعدی پلی استیشن 5 چه خواهد بود، حرفی نزد و فقط گفت سونی با جدیت در حال کار روی ویژگی‌هایی است که جامعه‌ی کاربری کنسول درخواست اضافه شدن آن‌ها را مطرح کرده‌اند: «فهرست کارهایی که باید برای پلی استیشن 5 انجام دهیم، بسیار طولانی است. تازه کلی مواردی دیگر هم وجود دارند که جامعه‌ کاربری کنسول درخواست کرده‌اند. می‌خواهم این جمله را به روش ژاپنی‌ها بگویم: من با جدیت در حال کار روی فهرست ایده‌ها هستم و تعدادی از آن‌ها در آینده منتشر خواهند شد.»

نیشینو سپس با تشکر از طرفداران پلی استیشن، دوباره تاکید می‌کند ویژگی‌هایی که در آینده به پلی استیشن 5 اضافه می‌شوند، تنها حاصل نظرات تیم توسعه‌ی کنسول نبوده است و به نیازها و درخواست‌های جامعه‌ی کاربری پلی استیشن هم توجه بسیاری شده است. او درنهایت می‌گوید معتقد است بازخوردی که از بازیکنان پلی استیشن دریافت می‌شود، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به آپدیت‌ها ایفا می‌کند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی حرف‌های هیدئاکی نیشینو چیست؟ شما دوست دارید چه ویژگی جدیدی به پلی استیشن 5 بیاید؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده