// پنجشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۷

پیروزی مدیران استودیو کوانتیک دریم در شکایت علیه یک روزنامه مشهور فرانسوی

روزنامه‌ی لوموند فرانسه Quantic Dream را به داشتن محیط کاری سمی متهم کرده بود. مدیران این استودیو نیز از لوموند شکایت کرده بودند و حالا خبر رسیده است که در دادگاه پیروز شده‌اند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، یوروگیمر به نقل از وب‌سایت اتحادیه‌ی فرانسوی Solidaires Informatique گزارش داده است که دیوید کیج و گیوم دِ فوندومیر (Guillaume de Fondaumière)، مدیران ارشد اجرایی استودیوی Quantic Dream که قبلا از روزنامه‌ی فوانسوی لوموند شکایت کرده‌ بودند، حالا دربرابر آن‌ها در دادگاه پیروز شده‌اند. دلیل شکایت این دو از لوموند نیز این بوده که این روزنامه‌ی معروف مقاله‌ای را چاپ کرده و در آن کوانتیک دریم را به داشتن محیطی کاری سمی متهم کرده بود. همچنین دلیل باخت لوموند در دادگاه به این خاطر بوده که نتوانسته هویت منابع خبری خود را درمورد این موضوع فاش کند و همین باعث شده است که نتواند اتهامات خود را اثبات کند.

کیج و فوندومیر به‌عنوان اشخاص حقیقی (و نه استودیوی کوانتیک دریم) از لوموند شکایت کردند و در دادگاه پیروز شدند. آن‌ها دو پرونده‌ی شکایت دیگر را نیز علیه روزنامه‌ی مدیاپورت تشکیل دادند و نکته این‌جا است که هر دو شکایت آن‌ها (یک پرونده از طرف شخص دو مدیر و پرونده‌ی دیگر از طرف مجموعه‌ی کوانتیک دریم) در دادگاه رد شده است. این به این معنی است که دادگاه تشخیص داده برخلاف مورد لوموند، اتهاماتی که مدیاپورت علیه کوانتیک دریم و شخص مدیران ارشد آن مطرح کرده، قابل اثبات هستند.

دیوید کیج و گیوم دِ فوندومیر، مدیران ارشد اجرایی کوانتیک دریم

دیوید کیج و گیوم دِ فوندومیر

روزنامه‌های لوموند، مدیاپورت و همچنین نشریه‌ی دیگری ب‌نام Canard PC برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۸ گزارش‌های افتراآمیز خود را علیه کوانتیک دریم چاپ کردند. آن‌ها در گزارش‌های خود ادعا کردند که کارمندان این استودیو تحت آزارو‌اذیت غیراخلاقی و انواع بدرفتاری‌ها قرار دارند. این نشریه‌ها به‌طور خاص کیج و فوندومیر را به این متهم کردند که از کارمندان می‌خواهند ساعات بسیار طولانی در روز کار کنند و اینکه این دو مدیر حرف‌های نامناسب و بعضا نژادپرستانه به اعضای استودیو می‌زنند. دیوید کیج نیز با انتشار بیانیه‌ای تمام اتهاماتی را که علیه‌اش مطرح شده بود، رد کرد و استودیوی کوانتیک دریم نیز به‌عنوان یک شخصیت حقوقی کار مشابه‌ای انجام داد.

کمی پس از این بود که کوانتیک دریم پرونده‌های شکایتی را علیه روزنامه‌های مذکور در دادگاه تنظیم کرد. همچنین از طرفی بااینکه کوانتیک دریم تمام اتهامات را رد کرده بود، شورای شهر پاریس (نهادی که مسئول اداره‌ی پایتخت فرانسه است) تحقیقات مستقلی را درباره‌ی «فرهنگ سازمانی مسموم کوانتیک دریم» و کمک‌های مالی که این استودیو از دولت فرانسه دریافت می‌کند، آغاز کرد. چندوقت بعد نیز Game Workers Unite، یک گروه مدافع حقوق افراد شاغل در صنعت بازی با همکاری Solidaires Informatique شروع به بررسی اتهامات مربوط‌به آزارو‌اذیت غیراخلاقی در این استودیو کرد.

لوگو استودیوی کوانتیک دریم / Quantic Dream

کوانتیک دریم البته در همان سال ۲۰۱۸ دربرابر شکایتی که یکی از کارمندان سابق علیه این استودیو مطرح کرده بود، در دادگاه شکست خورد. دلیل شکایت این کارمند این بود که تصاویر توهین‌آمیز و فوتوشاپ‌شده‌ای از همکارانش، میان کارمندان استودیو دست به‌دست می‌شد. این در حالی بود که دیوان عدالت اداری فرانسه نیز کوانتیک دریم را به‌خاطر کم‌کاری در رسیدگی به وظایفش نسبت به کارمندان، گناه‌کار شناخت؛ البته کوانتیک دریم با دفاع از خود ادعا کرد اتهاماتی که کارمندان سابق آن‌ها مطرح کرده‌اند، همگی در دادگاه قضایی رد شده‌اند و اینکه وب‌سایت‌ها با لحنی مغرضانه اخبار مربوط‌به این پرونده را گزارش می‌کرده‌اند.

همچنین چند ماه پیش بود که بار دیگر یکی از کارمندان سابق کوانتیک دریم از این استودیو شکایت کرد که البته در این مورد دادگاه این استودیو را از اتهامات مطرح‌شده مبرا دانست و فرد شاکی را موظف کرد که تمام هزینه‌ها و خسارت‌های واردشده به کوانتیک دریم را به این استودیو بپردازد.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده