// پنجشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۰

مشکل باتری ساعت داخلی PS4 با آپدیت جدید برطرف شد

باتری CMOS کنسول پلی استیشن 4 سونی محدودیتی نرم‌افزاری را برای دستگاه ایجاد می‌کرد که آینده‌ی آن را به خطر می‌انداخت. حالا این ایراد مطابق بررسی‌های مختلف برطرف شده است.

چند روز قبل گیمرهای کنسول PS4 موفق به دانلود و نصب آپدیت نرم‌افزاری 9.00 شدند. حالا می‌دانیم که این آپدیت مشکل باتری ساعت داخلی کنسول را به‌صورت کامل برطرف کرده است. سونی به‌صورت رسمی اعلام نکرده بود که با این آپدیت قصد حل مشکل را دارد. اما منابع مختلف با انجام تست‌های گوناگون از برطرف شدن ایراد مطمئن هستند؛ خبری خوشحال‌کننده که عملا عمر مفید کنسول‌های پلی استیشن 4 را افزایش می‌دهد.

باتری CMOS داخل همه‌ی کنسول‌های PS4 عملا مدام ساعت و تاریخ دقیق را نگه می‌دارد؛ حتی وقتی که برق قطع می‌شود. مشکل این بود که اگر باتری CMOS شما تخلیه یا خراب می‌شد، پلی استیشن 4 دیگر توانایی اجرای بازی‌های مختلف را نداشت. پس گیمر باید به خریداری یک باتری CMOS جدید و نصب آن در کنسول خود می‌پرداخت. از قضا وقتی یک باتری CMOS تازه را در دستگاه نصب می‌کردید، کنسول باید یک دور حتما با اینترنت به سرورهای سونی متصل می‌شد. پس مثلا اگر سونی در سال ۲۰۳۰ میلادی تمام سرورهای مربوط‌به پلی استیشن 4 را خاموش می‌کرد و بعد از آن باتری CMOS شما نیاز به تعویض داشت، عملا دیگر آن PS4 توانایی اجرای بازی را به‌دست نمی‌آورد.

ولی آپدیت 9.00 که بازیکن‌ها می‌توانند آن را روی کنسول PS4 دانلود و نصب کنند، این مشکل را از بین برد. حالا حتی اگر به‌صورت کلی باتری CMOS داخل دستگاه شما نباشد و به‌صورت کلی دستگاه خود را از اینترنت قطع کنید هم هیچ مشکلی در اجرای بازی‌های دیسکی و دیجیتالی کنسول پلی استیشن 4 ندارید.

باتری CMOS خراب یا تخلیه‌شده‌ی داخل دستگاه یا حتی عدم وجود باتری CMOS داخل دستگاه دیگر اثری روی قابل اجرا بودن بازی‌های کنسول PS4 ندارد. ارور CE-30391-6 از بین رفت و این یعنی وقتی تمام سرورهای مربوط‌به PS4 بالاخره یک روز خاموش شوند، مشکلی برای اجرای بازی‌های قبلا خریداری‌شده به وجود نمی‌آید؛ چه آن بازی‌ها روی بلوری و چه دانلودشده در دستگاه باشند.


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده