نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۱

تصاویر ماشین‌ های پاداش پیش‌ خرید بازی Gran Turismo 7

سونی تصاویر 4K و جذابی از محتوای ویژه‌ی خریداران نسخه پیش خرید Gran Turismo 7 را منتشر کرده که ماشین‌های هیجان انگیزی در میان آن‌ها به چشم می‌خورند.

پیش‌خرید بازی Gran Turismo 7 رسماً از سه‌شنبه شروع شده و بازیکنان در صورت پیش‌خرید بازی، ۱۰۰ هزار واحد اعتبار درون بازی دریافت کرده و ۳ خودرو ویژه شامل یک تویوتا Supra GT500 ’97، یک پورشه 917 Living Legend و یک مزدا RX-Vision GT3 Concept Stealth Model به‌عنوان هدیه خواهند گرفت. همچنین سونی تصاویر 4K و جذابی از این ماشین‌ها را مستقیماً از اجرای بازی روی PS5 منتشر کرده که حتماً ارزش نگاه کردن را خواهد داشت.

Toyota Supra GT500 ’97 (Castrol Tom’s)

شاید برای خیلی از طرفداران Gran Turismo و به‌طور کلی بازی‌های ریسینگ، این ماشین نیاز به معرفی نداشته باشد. این مدل خاص از خودروی Toyota Supra GT500 یکی از مشهورترین ماشین‌هایی است که از بازی‌های اورجینال این مجموعه به خاطر داریم و شاید بتوان خودروهای اسطوره‌ای مانند Suzuki Escudo و Daihatsu Midget II را درکنار این مورد قرار داد. بنابراین Castrol Tom’s Supra می‌تواند خیلی از طرفداران قدیمی گرن توریسمو را با حس نوستالژیک خود هیجان‌زده کند.

شاید این خودرو اولین‌بار با برتری بر رقیب قدرتمند خود Nissan GT-R در مسابقات قهرمانی تور بزرگ ژاپن (JGTC) در سال ۹۷ به شهرت رسید، اما ظاهر جذاب و عملکرد فوق‌العاده آن در زمان معرفی اولین بازی Gran Turismo به سرعت آن‌ را به یکی از محبوب‌ترین ماشین‌ها در میان طرفداران سراسر جهان تبدیل کرد.

نکته جالب توجه دیگر اینجا است که مدل قهرمان مسابقات سال ۹۷ از نظر فنی همان خودرویی نیست که در بازی‌های GT1 یا GT2 سراغ داریم. درواقع مدلی که در بازی استفاده شده بود، مربوط‌به سال ۹۶ بود که البته به اندازه مدل ۹۷ در مسابقات JGTC موفق نبود ولی پایه و اساس برنامه‌های تویوتا برای JGTC را ایجاد کرد تا نهایتاٌ به حضور قدرتمند Castrol Tom’s Supra ختم شود.

درواقع مدل ۹۷ در بازی‌های GT5 و GT6 حضور داشت، اما در GT Sport غایب بود؛ به‌خاطر همین بازگشت این خودرو در GT7 نقطه عطف مهمی در بیست و پنجمین سالگرد این مجموعه است. همان‌طور که کازونوری یامائوچی، سازنده این مجموعه گفته بود، توسعه‌دهندگان Gran Turismo 7 تلاش می‌کنند تا بازیکنان حس اولین تجربه خود در این بازی‌ها را به‌خاطر بیارند. البته که بازگشت این خودرو افسانه‌ای هم قطعاً در این امر تأثیرگذار خواهد بود.

Porsche 917 Living Legend

شاید همانقدر که بازگشت Castrol Tom’s Supra به گذشته‌ی این مجموعه نگاه می‌کند، نگاه Porsche 917 Living Legend به آینده باشد. شاید این روزها اکثر ماها حضور پورشه در بازی GT Sport را امری بدیهی بدانیم اما تا همین چند سال پیش این برند مشهور اشتوتگارت برای بازیکنان Gran Turismo یک رویا بود. قرارداد انحصاری این خودروساز آلمانی با الکترونیک آرتز چیزی در حدود یک دهه اعتبار داشت و امکان حضور خودروهای پورشه در این مجموعه‌ی شبیه‌ساز اتوموبیل‌رانی وجود نداشت. تا اینکه این قرارداد بالاخره در سال ۲۰۱۷ به پایان رسید.

بعد از اولین حضور پورشه در بازی Sport، واضح است که پورشه می‌خواهد نقش برجسته‌ای در GT7 داشته باشد. اضافه شدن 917 Living Legend در محتوای پیش‌فروش این بازی نیز نشانه‌ای از همین امر است. Porsche 917 Living Legend اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ طراحی شد اما در مارس ۲۰۱۹ بود که از آن رونمایی شد. این خودروی ویژه به مناسبت پنجاهمین سالگرد ماشین مسابقه‌ای 917 معرفی شد که یک پیروزی خانگی را در Le Mans 1970 برای پورشه به همراه داشت.

Mazda RX-Vision GT3 Concept Stealth Model

خودروی Mazda RX-Vision GT3 در زمان رونمایی در مسابقات FIA Gran Turismo Championship World Finals موناکو با هیاهوی زیاد طرفداران مواجه شد و در ماه می ۲۰۲۰ نیز به GT Sport آمد.

علاقه‌مندان به Gran Turismo احتمالاً می‌دانند که تفاوت مدل Stealth Model این ماشین با نسخه معمولی بازی GT3، بدنه مشکی رنگ و فیبر کربنی آن است که بعد از معرفی اولین مدل‌های Stealth در نسخه Collector’s Edition بازی Gran Turismo 5 به این مجموعه بازمی‌گردند. در این بازی، نسخه Stealth خودروهایی مانند Mazda 787B ،Nissan GT-R GT500 و McLaren F1 نیز حضور داشتند.

با فرض اینکه سنت همیشگی بازی برای مدل‌های Stealth Model رعایت شود، باید انتظار قدرت بیشتر و وزن کمتری را برای عملکرد بهتر این مدل‌ها داشته باشیم. حتی مدل‌های کوچک و فلزی خودروهای Stealth vehicles بازی GT5 نیز عرضه شده بودند که ممکن است دوباره چنین اتفاقی بیافتد.

پیست‌های مسابقه Tsukuba ،Circuit de la Sarthe و High Speed Ring

تغییرات شرایط آب و هوایی و افکت‌های نورپردازی جذابی که در این تصاویر دیده می‌شود، نشان از شرایط پویا و زنده‌ی محیط بازی در نسخه جدید Gran Turismo دارند. البته لازم به ذکر است که تغییرات واقعی و Real-time شرایط آب‌و‌هوا در همه پیست‌های بازی در دسترس نخواهد بود. یامائوچی تأیید کرده که این ویژگی به حداقل سه پیست مسابقه محدود شده که در این تصاویر نیز دیده می‌شوند.

پیست بازی در Gran Turismo 7

سونی به‌صورت رسمی تایید کرده که هر شخصی که نسخه‌ی پلی استیشن 5 بازی Gran Turismo 7 را خریداری کند، همزمان صاحب نسخه‌ی PS4 و PS5 می‌شود. همچنین تمامی خریداران نسخه‌ی PS4 هم می‌توانند با پرداخت ۱۰ دلار صاحب نسخه‌ی PS5 شوند.

بازی Gran Turismo 7 در تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۲ (۱۳ اسفند) برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد. در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gtplanet
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده