// یکشنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۰

فعلا برنامه‌ای برای ساخت Psychonauts 3 وجود ندارد

تیم شیفر، کارگردان خلاق مجموعه‌ی سایکوناتز می‌گوید استودیوی دابل فایل فعلا برنامه‌ای برای ساخت Psychonauts 3 ندارد و آن‌ها به‌دنبال کار روی پروژه‌های کاملا جدید هستند.

Psychonauts 2 تنها چند هفته‌‌ی پیش منتشر شد و توانست نمرات بسیار خوبی را از منتقدین دریافت کند. داستان نسخه‌ی دوم Psychonauts در پایان حالتی باز داشت و همین موضوع بسیاری از طرفداران را امیدوار کرد که نسخه‌ی سوم زودتر از آنچه که فکر می‌کنند، به‌دست‌شان برسد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که سازندگان حداقل فعلا قصد ساخت نسخه‌ی سوم Psychonauts را ندارند.

تیم شیفر، خالق استودیوی Double Fine Productions و کارگردان خلاق مجموعه‌ی سایکوناتز اخیرا مصاحبه‌ای با وب‌سایت The Gamer داشته است. او در این مصاحبه درباره‌ی آینده‌ی این مجموعه پلتفرمر صحبت می‌کند و در جایی نیز درباره‌ی انتظار طرفداران برای معرفی نسخه‌ی سوم شوخی می‌کند: «اصلا مگر شما بازی دوم را صددرصد کرده‌اید؟! الان که نمی‌توانید از ما بخواهید بازی سوم را بسازیم. ساخت دومی پنج سال برای ما طول کشید و شما به همین سرعت تمامش کردید؟!»

شیفر سپس در ادامه جدی می‌شود و می‌گوید: «فعلا برنامه‌ای برای ساخت نسخه‌ی سوم Psychonauts نداریم. البته ساخت آن را قدغن نکرده‌ایم و احتمال ساخت آن همیشه وجود دارد. بااین‌وجود، فکر می‌کنم من و اعضای تیم دوست داریم روی یک بازی کاملا جدید کار کنیم. البته ما کاراکترهای این مجموعه را دوست داریم و فکر می‌کنم جهان‌های عجیب‌و‌غریبی مانند Psychonauts را راحت می‌توان گسترش داد و بازی‌های جدیدی از آن‌ها ساخت؛ ولی خب در حال حاضر چنین برنامه‌ای نداریم.»

شخصیت اصلی بازی Psychonauts 2

نسخه‌ی اول Psychonauts در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و فاصله‌ی آن تا عرضه‌ی Psychonauts 2 که برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، به ۱۶ سال می‌رسد. باتوجه‌به اینکه نسخه‌ی دوم پنج سال از وقت استودیوی دابل فاین را گرفت، خیلی عجیب نیست که تیم شیفر و استودیو‌ او نخواهند خود را درگیر یک فرایند ساخت طولانی دیگر کنند. از طرفی شیفر در خصوص پروژه‌های جدیدی که دابل فایل روی آن‌ها کار می‌کند، کمی توضیح داد: «چند تا ایده‌ی بزرگ در ذهن داریم. فعلا در حال امتحان کردن چیزهای مختلف هستیم و ایده‌های جدیدی که به فکرمان رسیده، تاکنون به گوش هیچ‌کس نرسیده است.»

یکی از بازی‌هایی که خیلی بعید است دابل فایل دست به ساخت آن بزند، Brutal Legend 2 است. به این خاطر که شیفر می‌گوید نظر سازندگان درباره‌ی عناصر مختلف این بازی با نظر بیشتر بازیکنان متفاوت است و درکل ساخت نسخه‌ی دوم بروتال لجند دشواری‌هایی دارد. او در این خصوص توضیح می‌دهد:

«[ساخت Brutal Legend 2] کمی مشکل است و من نیز ازنظر احساسی تمایلی به ساخت آن ندارم. چونکه مثلا من واقعا بخش چندنفره‌ی نسخه‌ی اول را دوست داشتم و از طرفی بازیکنان به المان‌های استراتژی همزمان بازی انتقاد می‌کردند. من به خودم می‌گویم پس ما بالاخره چه بازی‌ای باید بسازیم؟ آن اثری که واقعا دوست داریم بسازیم یا آن‌ بازی‌ای که طرفداران از ما می‌خواهند؟ حل این مشکل کمی دشوار است. من قصد دارم هرسال در روز ۱۳ اکتبر (تاریخ انتشار نسخه اول Brutal Legend در سال ۲۰۰۹) بروتال لجند را بازی کنم تا دنیا متوجه شود این بازی چقدر فوق‌العاده است.»

Psychonauts 2 در تاریخ ۲۵ اوت (۳ شهریور) برای پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی منتشر شد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی حرف‌های تیم شیفر چیست؟ درباره‌ی Psychonauts 2 و اینکه دنباله‌ی آن به این زودی‌ها ساخته نمی‌شود، چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع The Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده