// شنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۸

تصاویر فاش شده از رابط کاربری Steam Deck ، کنسول دستی ولو

یکی از اعضای سایت SteamDB تصاویری را از رابط کاربری SteamOS 3 به اشتراک گذاشته است که همان سیستم‌عامل به‌کاررفته در پی سی گیمینگ قابل حمل Steam Deck است.

جدیدترین سیستم‌عامل اختصاصی Valve یعنی SteamOS 3 ظاهرا به‌دست برخی افراد رسیده است. SteamOS 3 که مانند همیشه برپایه‌ی لینوکس طراحی شده، همان سیستم‌عاملی است که روی پی سی گیمینگ قابل حمل Steam Deck نصب شده است. البته افرادی که از نسخه‌ی دسکتاپ استیم روی ویندوز استفاده می‌کند نیز از SteamOS 3 بهره‌مند خواهند شد؛ چراکه ولو در آینده قرار است رابط کاربری (UI) استیم دک را روی نسخه‌ی ویندوزی پلتفرم خود پورت و آن را جایگزین حالت قدیمی Big Picture Mode کند.

ولو تغییراتی را در رابط SteamOS 3 اعمال کرده است تا نسخه‌ی جدید سیستم‌عاملش به‌خوبی روی یک دستگاه قابل حمل کار کند. همچنین برخی از مزایای SteamOS 3 قرار است به نسخه‌ی دسکتاپ استیم هم بیایند و به‌طور خاص کار با کنترلر را روی این پلتفرم بهبود دهند.

پاول جاندیک از وب‌سایت SteamDB نیز تعدادی اسکرین‌شات از رابط کاربری جدید به اشتراک گذاشته است که از یکی از بیلدهای درزپیداکرده‌ی SteamOS 3 گرفته شده‌اند. همان‌طور که جاندیک نیز اشاره می‌کند، طراحی UI استیم دک شباهت زیادی به نسخه‌ی فعلی استیم دارد و البته مشخص است که محل قرارگیری برخی گزینه‌ها و آیتم‌ها تغییر کرده است. شما می‌توانید این تصاویر را در ادامه مشاهده کنید.

ضمنا جاندیک اضافه می‌کند که این نسخه از فروشگاه استیم در حال حاضر غیر‌قابل‌دسترس شده است که البته این موضوع خیلی عجیب به‌نظر نمی‌رسد؛ چراکه SteamOS 3 همچنان در دست توسعه بوده و هنوز به‌صورت عمومی عرضه نشده است. او همچنین اشاره می‌کند که برخی افراد این بیلد از SteamOS 3 را روی پی سی‌های گیمینگ قابل حملی از برندهای دیگر نصب و اجرا کرده‌اند.

اولین سری Steam Deck در اواخر سال ۲۰۲۱ و اوایل سال ۲۰۲۲ به‌دست خریداران می‌رسد. گرچه به‌نظر می‌رسد بیشتر کسانی که این دستگاه را پیش‌خرید کرده‌اند، برای تحویل آن باید چند ماه بیشتر منتظر بمانند. همچنین بااینکه SteamOS 3 در زمان عرضه به‌صورت پیش‌فرض روی استیم دک نصب شده است، هنوز مشخص نیست که رابط کاربری جدید آن چه زمانی برای کاربران پی سی در دسترس قرار می‌گیرد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی رابط کاربری استیم دک چیست؟ به‌نظر شما چه تغییراتی نسبت به رابط کاربری نسخه‌ی دسکتاپ استیم داشته است؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده