// شنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۸

بازگشت مکانیک‌‌های مبارزه‌ای قدیمی مجموعه خدای جنگ در God of War: Ragnarok

اریک ویلیامز در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که آن‌ها بهترین مکانیک‌های قدیمی سلاح Blades of Chaos را که در بازی قبلی وجود نداشت، در God of War: Ragnarok استفاده کرده‌اند.

تریلری که از God of War: Ragnarok در رویداد پلی استیشن شوکیس اخیر نمایش داده شد تقریبا همه‌چیز در خود داشت؛ کمی از داستان بازی و شخصیت‌های منفی و جدید آن را به طرفداران نشان داد و کمی هم جزئیات گیم‌پلی و مخصوصا مبارزات را. می‌دانیم که در تمام بازی‌های خدای جنگ مبارزات و مکانیک‌های آن مهم‌ترین عنصر گیم‌پلی هستند و نسخه‌ی رگناروک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اریک ویلیامز، کارگردان بازی اخیرا گفته بود مبارزات در God of War: Ragnarok نسبت به نسخه‌ی قبل بیشتر حالت عمودی به خود گرفته‌اند؛ به این معنی که کریتوس با استفاده از Blades of Chaos می‌تواند از لبه‌ها بالا برود و خود را به ارتفاع بالاتری برساند تا برای مدت کمی نسبت به دشمنان برتری پیدا کند. او همچنین عنوان کرد که به‌لطف وجود انواع ابزار و سلاح‌ها در God of War: Ragnarok، بازیکنان آزادی عمل بیشتری را در گیم‌پلی تجربه خواهند کرد و می‌توانند خلاقیت بیشتری از خود در مبارزات نشان دهند.

در تریلر جدید God of War: Ragnarok تعدادی مکانیک جدید مبارزه به نمایش درآمد که اگرچه در God of War 2018 وجود نداشتند، برای طرفداران قدیمی مجموعه‌ی خدای جنگ آشنا به‌نظر می‌رسند. حال ویلیامز طی مصاحبه‌ای با کانال یوتیوب Kaptain Kuba درباره‌ی مبارزات بازی جدید خدای جنگ کمی بیشتر توضیح داده است. او می‌گوید تیم توسعه‌ی بازی درباره‌ی سلاح معروف Blades of Chaos کریتوس یک تصمیم گرفت و آن این بود که بهترین مکانیک‌های این سلاح را که در بازی‌های قدیمی گاد آو وار وجود داشتند، در God of War: Ragnarok پیاده کنند؛ مکانیک‌هایی که در نسخه‌ی قبلی مجموعه غایب بودند.

کریتوس در حال مبارزه با Blades of Chaos

ویلیامز توضیح می‌دهد: «از زمانی‌که کار ساخت God of War سال ۲۰۱۸ تمام شد تا زمانی‌که به‌صورت جدی شروع به نوشتن داستان God of War: Ragnarok کردیم، مدت کوتاهی توانستیم کمی استراحت کنیم. این مدتی که می‌گویم مثلا دو یا شاید سه ماه بود. در این دوره ما از اعضای تیم خواستیم هر ایده‌ای که برای بازی جدید در ذهن دارند به یک صندوقی به نام جعبه‌ی ایده بندازند. درواقع هرکسی هرچیزی را که دوست داشت در گاد آو وار جدید ببیند، در آن جعبه می‌انداخت. خیلی از اعضای تیم با هم هم‌نظر بودند که به این خاطر که Blades of Chaos را در نیمه‌های داستان به بازی قبلی اضافه کردیم، حالا در بازی جدید باید این سلاح را به‌صورت کامل و صددرصد بازگردانیم.»

او در ادامه می‌گوید: «پس از این ایده‌های زیادی مطرح شدند. مثلا اینکه باید مکانیک قلاب را به Blades of Chaos برگردانیم یا باید مکانیک کشیدن را دوباره به سلاح اضافه کنیم؛ یا مثلا مکانیکی که در آن کریتوس Blades of Chaos را در هوا به داخل بدن دشمنان فرو می‌کند و آن‌ها را به‌شدت به زمین می‌کوبد. ما در استودیو به این فن کمبو 5B می‌گفتیم. کلا از بازی‌های قدیمی گاد آو وار ایده‌های زیادی مطرح شد و خب ما هم گفتیم اوکی؛ بهترین مکانیک‌های Blades of Chaos را که در نسخه‌ی سال ۲۰۱۸ استفاده نشدند، جمع و در God of War: Ragnarok استفاده می‌کنیم.»

کوری بارلوگ نیز در مصاحبه‌ی اریک ویلیامز با Kaptain Kuba حضور داشت و در آن‌جا اعلام کرد اینکه داستان اسطوره‌ها و افسانه‌های نورس تنها با دو بازی به پایان می‌رسد، تصمیم او بوده است. God of War: Ragnarok در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۲ برای پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی استفاده از مکانیک‌های قدیمی Blades of Chaos در God of War: Ragnarok چیست؟ شما دوست دارید کدام ویژگی این سلاح محبوب به بازی جدید راه پیدا کند؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده