نویسنده: شعیب شاهدی
// شنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۰

انتشار اطلاعاتی از پروژه‌ های جدید و مرموز استودیوهای ایکس باکس

اطلاعاتی از پروژه‌های Xbox Game Studios منتشر شده است که شامل Project Indus از استودیو Oxide Games و Project Cobalt از استودیو inXile Entertainment می‌شود.

همان‌طور‌ که می‌دانیم چندوقت پیش فهرستی از بازی‌های سرویس GeForce NOW فاش شد. پیرو این اتفاق انویدیا بیانیه‌ای منتشر کرد مبنی‌بر اینکه قرار گرفتن تعداد زیادی از این آثار در فهرست فاش‌شده با حدس و گمانه‌زنی صورت گرفته است و انویدیا نمی‌تواند معرفی آن‌ها را تایید یا تکذیب کند. حالا جز کوردن (Jez Corden) از سایت ویندوز سنترال، اطلاعات تازه‌ای را درباره دو پروژه‌ی متعلق‌به ایکس باکس به‌اشتراک گذاشته است. طبق گزارش کوردن دو پروژه با نام‌های رمز Indus و Cobalt از Xbox Game Studios در این فهرست قرار دارند.

کوردن می‌گوید که برای بار اول در بهار سال ۲۰۲۱ بود که متوجه شد Project Indus وجود دارد. این پروژه یک بازی استراتژی به‌سبک 4X است که استودیو Oxide Games وظیفه ساخت آن‌را برعهده دارد. از دیگر بازی‌های این استودیو می‌توان‌ به Ashes of the Singularity اشاره کرد. قرار است در این بازی مثل Civilization شاهد المان‌های شهرسازی، دیپلماسی، جنگ، جاسوسی و... باشیم. جز کوردن می‌گوید این بازی استراتژی برای پلتفرم‌های ابری و صفحات کوچکتر طراحی می‌شود. طبق گزارشات این بازی برای پی سی (فروش ازطریق فروشگاه مایکروسافت و استیم) و ایکس باکس ساخته می‌شود.

Project Cobalt متعلق‌ به استودیو inXile Entertainment است. از قبل می‌دانیم که قرار است این بازی به‌صورت شوتر اول شخص و RPG باشد. وسایل و تکنولوژی موجود در بازی از دوران انقلاب صنعتی الهام گرفته شده است. همچنین محیط و خیابان‌‌ها حالت ویکتوریایی دارند و شاهد حضور ربات‌های retro-futuristic، موتور بخار و کشتی‌های هوایی دوران آلمان نازی هستیم. می‌دانیم موتور گرافیکی بازی Unreal Engine 5 است و به‌این‌زودی‌ها از آن رونمایی نخواهد شد ولی جزئیات بیشتری از این بازی دردسترس نیست.

البته این اطلاعات خیلی هم قابل‌اعتماد نیستند چون‌که بسیاری از پروژه‌های بلندمدت در طول سالیان و در طی فرآیند ساخت به‌راحتی تغییر ماهیت می‌دهند.

نظر شما درباره‌ی Project Cobalt و Project Indus چیست؟ مخاطبان زومجی می‌توانند نظرات خود را در بخش زیر با ما درمیان بگذارند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده