// پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۰

پیوستن مدیرعامل سابق کپکام به شرکت سونی

مدیرعامل سابق واحد آمریکا شرکت کپکام حالا در شرکت سونی کار می‌کند. او حدودا ۱۰ سال در شرکت کپکام مقام بالایی داشت.

کیچیرو اوراتا، مدیرعامل قبلی بخش‌های تجاری آمریکا و اروپا شرکت کپکام تبدیل به عضوی از بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی شد. او حالا وظیفه‌ی نظارت روی همکاری‌های پلی استیشن با تمام شرکت‌های آسیایی از جمله استودیوهای بازی‌سازی ژاپنی را برعهده دارد. هرمن هالست، رئیس استودیوهای جهانی پلی استیشن بارها در مصاحبه‌های خود روی این نکته تاکید داشت که استودیو xDev سونی در همکاری با بخش‌های دیگر شرکت همچون قسمتی که اکنون اوراتا رئیس آن شده است، به تولید بازی‌های انحصاری توسط استودیوهای غیراختصاصی می‌پردازد؛ استودیوهایی که به‌گفته‌ی او قطعا برخی از آن‌ها ژاپنی و در کل آسیایی خواهند بود.

سونی به‌صورت رسمی در ژاپن فقط دو استودیو بازی‌سازی فرست-پارتی (اختصاصی) دارد؛ Team ASOBI و Polyphony Digital. اما شایعات تایید نشده‌ی متفاوت طی هفته‌های اخیر به احتمال ساخت بازی انحصاری جدید پلی استیشن توسط فرام سافتور یا تأسیس یک استودیو بازی‌سازی دیگر در ژاپن توسط سونی اشاره داشته‌اند. باید دید آیا این شایعات واقعی از آب درمی‌آیند یا کاملا حاصل خیال‌پردازی برخی افراد هستند.

پیش از آن که اوراتا به مدت ۱۰ سال مقام بسیار بالایی در شرکت کپکام داشته باشد، از سال ۲۰۰۲ تا سال ۲۰۱۱ در شرکت مایکروسافت وظایف اجرایی متفاوت را برعهده گرفته بود. سپس از سپتامبر سال ۲۰۱۱ تا آگست/اوت ۲۰۲۱ را در کپکام گذراند و از حالا به بعد مشغول کار در شرکت سونی خواهد بود.


منبع GamesIndustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده