// پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۲

بازی WipEout Rush برای گوشی‌های هوشمند معرفی شد

مجموعه بازی ریسینگ آرکید WipEout آخرین بار در سال ۲۰۱۷ با Wipeout Omega Collection عرضه شد. حالا می‌دانیم که بازی WipEout Rush در اوایل سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود.

شرکت Rogue Games به‌صورت رسمی اعلام کرد که اوایل سال ۲۰۲۲ بازی WipEout Rush را برای اندروید و iOS عرضه می‌کند. سری بازی Wipeout در سال ۱۹۹۵ به وجود آمد و به‌نوعی ۱۰ نسخه از آن در طول سال‌ها عرضه شدند؛ بازی‌هایی که فقط نسخه‌های اولیه‌ی آن‌ها روی کنسول‌های شرکت‌های متفاوت قابل اجرا بودند. این مجموعه ریسینگ آرکید به‌خصوص سال‌ها است که به‌صورت کامل در انحصار پلی استیشن‌های سونی قرار دارد.

شرکت سونی طی سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بارها در مصاحبه‌ها گفت که قدم به قدم برخی از سری بازی‌های متعلق به خود را وارد پلتفرم موبایل خواهد کرد. حالا شاهد اولین نمونه‌ی انجام این کار با بازی WipEout Rush از مجموعه‌ی WipEout هستیم. با ۱۲ کاپ قهرمانی در پنج محیط متفاوت، بازی WipEout Rush شامل ۶۰ مرحله‌ی تک‌نفره خواهد بود. فراموش نکنید که وظیفه‌ی ساخت و عرضه‌ی بازی برعهده‌ی شرکت Rogue Games است. سونی به این نکته اشاره کرده بود که برای ارائه‌ی بازی‌های موبایلی به همکاری‌ها تکیه می‌کند و نیازی نیست که یک تیم در خود PS Studios مشغول ارائه‌ی آن‌ها به مخاطب شود.

دانلود ویدیو از آپارات

طی هفته‌های اخیر از منابع متفاوت شایعاتی منتشر شدند که به در دست ساخت بودن یک بازی WipEout جدید برای هدست واقعیت مجازی PSVR تازه‌ی کنسول پلی استیشن 5 سونی اشاره داشتند. حالا باید صبر کرد و دید که آن شایعات به کجا می‌رسند. آیا اینسایدرها بازی موبایلی WipEout Rush را با یک بازی WipEout جدید کنسولی اشتباه گرفتند یا این دو محصول کاملا متفاوت با یکدیگر هستند؟

مدیرعامل شرکت Rogue Games این بازی موبایلی را جایگزین بازی‌های کنسولی نمی‌داند. بلکه به آن به چشم یک اسپین-آف یا برداشتی متفاوت از سری بازی WipEout نگاه می‌کند: «اگر به‌دنبال لمس تجربه‌ی ریسینگ به‌شدت غرق‌کننده و هیجان‌انگیز مجموعه‌ی WipEout باشم، روی کنسول پلی استیشن آن را پیدا خواهم کرد. ما از اینکه توانستیم به جلوه‌ای دیگر از WipEout روی موبایل با چند مکانیزم سرگرم‌کننده‌ی جدید فکر کنیم، خوشحال هستیم.

امیدواریم که طرفدارها با دید باز به این بازی WipEout متفاوت نگاه کنند؛ اثری با برداشت جدید از فرمول مجموعه که ما به برگرداندن سری بازی WipEout به مرکز توجه با آن افتخار می‌کنیم. بسیاری از مسیرهای بازی‌های قدیمی WipEout عاشقانه توسط ما به این بازی موبایلی آمده‌اند. تازه بازی WipEout Rush یک بخش داستانی الهام‌گرفته از کتاب‌های کامیک، آلبوم موسیقی متن الکترونیکی و جلوه‌های بصری چشم‌نواز برای موبایل‌های روز دارد. این بازی روی دستگاه‌های مدرن به‌صورت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود».


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده