// سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۸

احتمال برگزاری رویداد PlayStation Experience تا چند ماه دیگر

طبق ادعای یکی از کاربران ردیت، سونی قصد دارد که یک رویداد PlayStation Experience در ماه دسامبر برگزار کند که ظاهرا در آن اخبار مهمی اعلام و از PSVR 2 رونمایی می‌شود.

سونی هفته‌ی پیش در جریان رویداد پلی استیشن شوکیس از چند بازی مهم فرست پارتی و ترد پارتی با انتشار تریلرهایی رونمایی کرد. پلی استیشن شوکیس اخیر را به‌نوعی می‌توان رویداد اصلی سونی در سال جاری میلادی دانست که این شرکت ژاپنی در آن بیشتر اخبار و تریلرهای مهم سال را منتشر کرد. حال اما طبق شایعه‌ی جدید، به‌نظر می‌رسد که فهرست رونمایی‌های سونی برای سال ۲۰۲۱ هنوز تمام نشده و آن‌ها در پایان این سال قصد دارند رویداد دیگری برگزار کنند.

کاربر ردیت به‌‌نام Air_Radiant 3 به‌تازگی ادعا کرده است که سونی برای برگزاری یک رویداد PlayStation Experience (یا PSX) در ماه دسامبر (آذر-دی) برنامه دارد و در این رویداد قرار است تعدادی اخبار و بازی جدید معرفی شوند. طبق ادعای این کاربر، یکی از برنامه‌های سونی برای پلی استیشن اکسپرینس ۲۰۲۱ معرفی رسمی استودیوی جدید آن‌ها در ژاپن و معرفی پروژه‌ای است که این استودیو در حال حاضر روی آن کار می‌کند.

از همه مهم‌تر، ظاهرا قرار است از نسخه‌ی جدید هدست پلی استیشن VR و درکنار آن نیز از بازی جدید Astro Bot رونمایی شوند. بازی دیگر که براساس این شایعه در رویداد آتی پلی استیشن معرفی می‌شود، نسخه‌ی جدیدی از مجموعه بازی WipEout است که اخیرا شایعه شده بود در دست ساخت قرار دارد. هر دو بازی‌ Astro Bot و WipEout ظاهرا به‌صورت انحصاری برای PSVR 2 منتشر خواهند شد.

ماشین‌های پرسرعت مجموعه بازی Wipeout در حال مسابقه

چندوقت پیش گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی‌بر اینکه سونی دیگر نمی‌خواهد روی ساخت بازی‌های کاملا انحصاری برای پلی استیشن VR تمرکز کند و به‌جای آن قصد دارد که بازی‌های بزرگ و AAA را طوری بسازد که با پلتفرم واقعیت مجازی این شرکت نیز قابل بازی باشند. حال درصورتی که شایعه‌ی ساخت دو بازی اختصاصی برای PSVR جدید درست باشد، این سؤال مطرح می‌شود که آیا سونی دوباره می‌خواهد به رویه‌ی سابق خود برگردد؟ از‌طرفی به‌نظر می‌رسد که بازی جدید استودیوی Team Asobi، سازنده‌ی بازی‌های Astro Bot هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه به سر می‌برد و شاید این استودیو نتواند تریلری را از این بازی برای انتشار در رویداد چند ماه دیگر آماده کند.

Air_Radiant 3 علاوه‌بر موارد بالا، ادعا می‌کند که سونی در رویداد PSX پیش‌رو می‌خواهد از یک بازی جدید رونمایی کند که ظاهرا مدتی است درباره‌ی ساخته شدن آن شایعاتی منتشر می‌شود. این کاربر البته نامی از این بازی مرموز نبرده است. او اما اشاره می‌کند که PlayStation Experience ماه دسامبر بسیار بزرگ‌تر از PlayStation Showcase اخیر است. این فرد می‌گوید سونی تعدادی اخبار بزرگ و مهم را در پلی استیشن شوکیس اعلام نکرد تا بتواند بازی‌های ترد پارتی را هم در این رویداد پوشش دهد و احتمالا این اخبار در رویداد ماه دسامبر اعلام می‌شوند.

دسته های هدست واقعیت مجازی جدید سونی برای کنسول پلی استیشن 5

مانند همیشه باید توجه کرد باتوجه‌به اینکه موارد بالا از منابع رسمی اعلام نشده‌اند، نمی‌توان از صحت یا عدم صحت آن‌ها مطمئن بود. اگرچه خود فرد افشاگر ادعا می‌کند که پیش‌تر نیز اطلاعات موثقی را درباره‌ی پلی استیشن و پیش از اعلام رسمی‌شان توسط سونی، فاش کرده است؛ اخباری مانند خریداری استودیوی Housemarque توسط سونی و تاریخ برگزاری پلی استیشن شوکیس. البته حتی با این وجود نیز نمی‌توان از درستی ادعاهای این کاربر صددرصد مطمئن بود و باید برای اعلام رسمی خبر برگزاری چنین رویدادی منتظر سونی ماند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی این شایعات چیست؟ آیا فکر می‌کنید سونی واقعا تا چند ماه دیگر یک رویداد پلی استیشن اکسپرینس جدید برگزار خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده