// سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۳

آپدیت بزرگ پلی استیشن 5 با پشتیبانی از نصب SSD و صدای سه‌بعدی تلویزیون

فردا سونی یک آپدیت نرم‌افزاری جدید و بزرگ را برای کنسول پلی استیشن 5 عرضه می‌کند که پیشرفت‌های مختلفی را برای آن به همراه دارد.

سونی حدودا ۲۴ ساعت دیگر آپدیت نرم‌افزاری جدید و گسترده‌ی کنسول PS5 را برای همگان منتشر می‌کند. شما با نصب و دانلود این آپدیت می‌توانید به نصب M.2 SSD در مکان مشخص‌شده بپردازید و حافظه‌ی SSD پلی استیشن 5 خود را افزایش دهید. شما روی SSD اضافه‌شده می‌توانید به دانلود، نصب و اجرای بازی‌های کنسول PS5 بپردازید و به‌سادگی آن‌ها را بین حافظه‌ی داخلی خود دستگاه و حافظه‌ای که نصب کرده‌اید، جابه‌جا کنید.

شرکت‌های مختلف تا امروز جواب دادن SSDهای مشخص خود روی کنسول PS5 سونی را تایید کرده‌اند؛ SSDهایی با قیمت‌های متفاوت که بین ۲۵۰ گیگابایت تا ۴ ترابایت حافظه دارند. سونی صفحه رسمی آموزش نصب M.2 SSD در پلی استیشن 5 را در اختیار همه قرار داده است و یک آموزش ویدیویی رسمی برای انجام این کار هم پخش کرد. دیجیتال فاندری چند هفته‌ی قبل در بررسی خود انجام این کار را نسبتا آسان دانست و عملکرد حافظه‌ی SSD اضافه‌شده را در حد حافظه‌ی داخلی و حتی بعضی مواقع اندکی بهتر از آن به شمار آورد.

دانلود ویدیو از آپارات

اما داشته‌های آپدیت سپتامبر 2021 کنسول پلی استیشن 5 به فعال‌سازی کامل درگاه نصب SSD خلاصه نمی‌شود. صدای سه‌بعدی تمپست انجین کنسول PS5 در هدفون‌ها و هدست‌ها برای بسیاری از گیمرها جذاب به‌نظر می‌رسد. با آپدیت جدید شما می‌توانید صدای سه‌بعدی را بدون هدفون یا هدست و با اسپیکرهای تلویزیون خود فعال کنید. از میکروفون نصب‌شده در دوال‌سنس بهره ببرید تا دستگاه بتواند درک بهتری از ابعاد اتاق و شرایط صوتی آن پیدا کند تا بهترین صدای سه‌بعدی ممکن از دو بلندگوی استاندارد تلویزیون بیرون بیایند.

همچنین گیمرهایی که صاحب هدست Pulse 3D هستند، می‌توانند صدای سه‌بعدی کنسول پلی استیشن 5 را با آپدیت جدید بیش‌ازپیش برای خود شخصی‌سازی کنند تا تجربه‌ی صوتی غرق‌کننده‌تر و بهتری داشته باشند. مارک سرنی در همان اولین رویداد معرفی رسمی PS5 گفت که سونی مدام با عرضه‌ی آپدیت‌های نرم‌افزاری‌، صدای سه‌بعدی تولیدشده توسط پلی استیشن 5 را بهتر خواهد کرد.

صدای سه بعدی با بلندگوهای تلویزیون موقع تجربه بازی روی کنسول پلی استیشن 5 سونی

نرم‌افزار PS Remote Play و نرم‌افزار PlayStation هر دو روی پلتفرم‌های متفاوت به‌روزرسانی می‌شوند تا تجربه‌ای بهتر از قبل را تقدیم گیمر کنند. راستی از این به بعد کاربر روی کنسول PS4 می‌تواند تروفی‌های بازی‌های PS5 قرارگرفته روی اکانت را ببیند؛ چه برای اکانت خود و چه برای اکانت یک بازیکن دیگر. همچنین شخصی که روی کنسول PS4 یک Party را ایجاد کرده است، می‌تواند بدون حذف کردن نفر به نفر اشخاص حاضر در آن سریعا به Party پایان بدهد.

دسته‌ی دوال‌سنس کنسول پلی استیشن 5 هم یک آپدیت جدید دریافت می‌کند. سیستم Trophy tracker رابط کاربری کنسول PS5 بهبود پیدا کرده است تا همواره سریعا پنج تروفی را که مشغول تلاش برای گرفتن آن‌ها هستید، به شما نشان بدهد. قطعا می‌دانید که در برخی از بازی‌ها می‌توان راهنمای ویدیویی کوتاه کسب این تروفی‌ها را نیز داخل همین کارت‌ها تماشا کرد.

با آپدیت جدید شما می‌توانید به کنسول اجازه بدهید که هر زمان در یک بازی موفق به پشت سر گذاشتن چالشی خاص یا مثلا رکوردشکنی زمانی شدید، ویدیو رخ دادن این اتفاق را به‌صورت خودکار ضبط کند. مشترک‌های سرویس PlayStation Now هم اگر قصد اجرای بازی‌ها با استریم اینترنتی را دارند، می‌توانند روی کنسول PS5 به شکل دستی کیفیت اجرای مورد نظر خود را بین دو گزینه‌ی HD 720P و FullHD 1080P انتخاب کنند. از آن‌جایی که بازی‌های PS2 و PS3 حاضر در پلی استیشن Now قابل دانلود و اجرا به‌صورت آفلاین نیستند، برخورداری از این گزینه می‌تواند برای برخی از گیمرها جذاب به‌نظر بیاید.

دانلود ویدیو از آپارات

براساس رفتار و عملکرد مثبتی که در بازی‌های آنلاین از خود نشان دهید، می‌توانید با دریافت لقب Helpful، لقب Good sport، لقب Welcoming و لقب Leader شاهد تقدیر از خود باشید. همچنین از حالا به بعد بازی‌های کنسول PS4 و بازی‌های کنسول PS5 با لوگوهای مشخص در پلی استیشن 5 به نمایش درمی‌آیند تا دیگر کوچک‌ترین شکی نداشته باشید که مشغول اجرای نسخه‌ی نسل ۸ یا نسخه‌ی نسل ۹ یک ویدیوگیم میان‌نسلی روی دستگاه خود هستید.


منبع PS Blog
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده