نویسنده: شعیب شاهدی
// سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۷

هیدئو کوجیما: می‌خواهم بازی‌هایی بسازم که براساس وقایع دنیای واقعی تغییر پیدا کنند

هیدئو کوجیما در مصاحبه‌ی خود با نشریه‌ی ژاپنی Anan درباره‌ی تمایل خود به‌ساخت بازی‌هایی که از دنیای واقعی تاثیرپذیر هستند صحبت کرده است.

هیدئو کوجیما اخیرا مصاحبه‌ای با نشریه ژاپنی Anan داشته است. کارگردان سرشناس ژاپنی در این مصاحبه گفته است که می‌خواهد بازی‌هایی بسازد که تحت‌تاثیر شرایط دنیای واقعی تغییر می‌کنند. کوجیما گفته است که این شرایط می‌تواند شامل مکان، زمان، شرایط آب‌وهوایی و... باشد. کارگردان بازی Death Stranding قبلا در ساخت بازی Boktai: The Sun Is In Your Hand برای کنسول Game Boy Advance نقش داشته است. در کارتریج این بازی یک ساعت و یک حسگر نور قرار گرفته بود که به‌بازیکنان اجازه می‌داد با استفاده از نور خورشید در دنیای واقعی، به‌جنگ خون‌آشام‌ها بروند.

حالا کوجیما می‌خواهد بازی‌هایی بسازد که در آن‌ها ایده‌های اینچنینی را با روش‌های جدید و جذاب، استفاده کند. او در بخشی از مصاحبه‌ی خود گفته است: «کاری که می‌خواهم انجام دهم این است که بازی‌هایی بسازم که همزمان و در اثر دنیای واقعی تغییر کنند. الان همه‌ی مردم در سن‌وسال‌های مختلف و با شغل‌های متفاوت یک بازی را با یک روش و به‌صورت یکسان تجربه می‌کنند. ولی ما می‌خواهیم حس‌وحال شما نسبت‌به بازی و محل زندگی‌تان روی تجربه‌ی بازی تأثیرگذار باشد.»

«قبلا یک بازی به‌نام Boktai: The Sun Is In Your Hand را ساختم که برای کنسول قابل‌حمل Game Boy Advance ارائه شد. این بازی یک حسگر نور خورشید و یک ساعت هم داشت. میزان نوری که در دنیای واقعی به‌حسگر برخورد می‌کرد به‌بازی منتقل می‌شد تا با آن بتوان خون‌آشام‌ها را شکست داد. بنابراین شرایط بازی از مکان و زمان شما تاثیر به‌سزایی می‌گرفت. این نوع بازی‌ها سیستم طراحی‌شده را به‌دنیای واقعی وصل می‌کند.»

هیدئو کوجیما قبلا هم با بازی‌هایی مثل Death Stranding ثابت کرده است که توانایی و علاقه زیادی به‌شکستن کلیشه‌ها و قالب‌های تعریف‌شده دارد. خیلی‌ها طرفدار این قضیه هستند و عده‌ای هم با آن مشکل دارند. گرچه چهره معروف صنعت بازی‌سازی مدام به‌ساخت بازی‌های مختلف و متنوع ابراز علاقه می‌کند؛ ولی کسی نمی‌داند در حال‌حاضر Kojima Productions روی چه پروژه‌ای کار می‌کند.

نظر شما درباره‌ی صحبت‌های هیدئو کوجیما درباره بازی‌های Real-Time چیست؟ مخاطبان زومجی می‌توانند نظرات خود را در بخش زیر با ما درمیان بگذارند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده