// دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۶

اشاره احتمالی به ریمیک رزیدنت ایول 4 در تبلیغ جدید پلی استیشن

در جدیدترین ویدیوی تبلیغاتی لایو اکشن پلی استیشن، یک استر اگ از Resident Evil 4 وجود دارد که در دست ساخت بودن ریمیک این بازی محبوب را قوت می‌بخشد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، سرگرمی‌های تعاملی سونی اخیرا یک ویدیویی تبلیغاتی لایو اکشن برای پلی استیشن منتشر کرده است که شامل ایستر اگی از بازی Resident Evil 4 می‌شود. درواقع این استر اگ را به‌تازگی برخی طرفداران پلی استیشن کشف کرده و آن را در ردیت به اشتراک گذاشته‌اند. این ایستر اگ چیزی نیست جز نمادی که در رزیدنت ایول 4 برای انگل Las Plagas به کار می‌رفت. حضور چنین نمادی در تبلیغ پلی استیشن خود می‌تواند مهر تاییدی باشد بر ساخته شدن نسخه‌ی ریمیک بازی رزیدنت ایول 4. ضمنا شما می‌توانید ویدیوی تبلیغاتی جدید پلی استیشن را در یوتیوب تماشا کنید.

البته سونی معمولا ایستر اگ‌هایی از بازی‌های فرست پارتی را در ویدیوهای تبلیغاتی لایو اکشن پلی استیشن جای می‌دهد و برای مثال در تبلیغ جدید، لوگوی مجموعه بازی Sly Cooper نیز به چشم می‌خورد. بااین‌حال، وجود نمادی از رزیدنت ایول 4 در چنین ویدیویی (تصویر زیر) از دو جهت مهم است؛ یکی اینکه نسخه‌ی ریمیک Resident Evil 4 هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده و دیگری اینکه نسخه‌ی اصلی این بازی و درکل سری رزیدنت ایول، در انحصار کنسول‌های پلی استیشن نبوده است.

نماد Resident Evil 4 در ویدیو تبلیغاتی پلی استیشن

طبق گزارش سال گذشته‌ی VGC، ریمیک Resident Evil 4 از سال ۲۰۱۸ در استودیوی ژاپنی M-Two در دست ساخته بوده است. گفتنی است که این استودیو توسط تاتسویا مینامی، رئیس سابق استودیوی پلاتینوم گیمز تأسیس شده است. البته اخیرا خبر رسید که نقش M-Two در ساخت ریمیک رزیدنت ایول 4 به‌طور قابل‌توجه‌ای کمرنگ‌تر شده است و بیشتر مراحل توسعه‌ی آن حالا در Division 1، یکی از استودیوهای اصلی کپکام که وظیفه‌ی ساخت بازی‌های رزیدنت ایول را برعهده دارد، دنبال می‌شود. حال که وظیفه‌ی اصلی ساخت ریمیک رزیدنت ایول 4 به استودیوی Division 1 سپرده شده است، می‌توان حدس زد که بسیاری از سازندگان نسخه‌ی اصلی در توسعه‌ی نسخه‌ی ریمیک نیز نقش دارند.

در نسخه‌ی ریمیک Resident Evil 3 نیز به در دست ساخت بودن ریمیک Resident Evil 4 اشاره‌هایی شده بود. برای مثال، در ریمیک رزیدنت ایول 3 با زامبی‌هایی مواجه می‌شویم که انگار مانند Plagaهای رزیدنت ایول 4، با نوعی انگل آلوده شده‌اند. همچنین حداقل در یکی از صحنه‌های ریمیک رزیدنت ایول 3، شاهد استفاده از مکانیک دکمه‌زنی (QTE) در گیم‌پلی بازی هستیم که مشابه نسخه‌ی چهارم مجموعه است.

یک فن‌ آرت از ریمیک Resident Evil 4

براساس وب‌سایت متاکریتیک، Resident Evil 4 دارای بیشترین نمره درمیان بازی‌های کپکام است. این بازی اکشن و ترسناک همچنین تاکنون مجموعا ۱۰.۴ میلیون نسخه روی پلتفرم‌های مختلف به فروش رسیده است. از نسخه‌ی چهارم رزیدنت ایول که آخرین نسخه‌ی این سری بود که توسط شینجی میکامی کارگردانی شد، به‌عنوان یکی از تاثیر‌گذارترین بازی‌های دهه‌ی ۲۰۰۰ یاد می‌شود این بازی با ابداع نشانه‌گیری از روی شانه، تحولی بزرگ در سبک تیراندازی سوم‌شخص ایجاد کرد و بازی‌های معروف زیادی در این سبک از آن استفاده کردند.

در بیش از ۱۵ سالی که از انتشار نسخه‌ی اولیه Resident Evil 4 می‌گذرد، پورت‌ها و ریمسترهای زیادی برای آن عرضه شده است؛ گرچه هیچ‌وقت نسخه‌ی ریمیکی که به‌طور اساسی گرافیک بازی را بهبود دهد، برای آن منتشر نشده است. این در حالی است که بسیاری از بازیکنان و طرفداران رزیدنت ایول خواهان ساخته و عرضه شدن نسخه‌ی ریمیک هستند تا بتوانند برای اولین‌بار یا حتی چندمین‌بار، این شاهکار دنیای بازی را تجربه کنند.

نظر شما کاربران زومجی درباره وجود چنین ایستر اگی از Resident Evil 4 در تبلیغ جدید پلی استیشن چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده