// شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۱

God of War: Ragnarok و آخرین بازی مجموعه درباره اسطوره شناسی نورس

اریک ویلیامز، کارگردان God of War: Ragnarok اخیرا گفته است که داستان افسانه‌ها و خدایان نورس با این نسخه از مجموعه‌ی خدای جنگ به پایان می‌رسد.

مجموعه‌ی خدای جنگ برای سال‌ها به اسطوره‌شناسی یونان باستان پرداخت و خدایان و افسانه‌های یونانی را در سه نسخه‌ی اصلی و چند نسخه‌ی فرعی به تصویر کشید. این روند اما با انتشار God of War سال ۲۰۱۸ به پایان رسید و استودیوی سانتا مونیکا این‌بار به سراغ ساخت بازی‌ای با محوریت اسطوره‌شناسی نورس و کشورهای منطقه‌ اسکاندیناوی رفت.

خیلی از بازیکنان و طرفدارن گاد آو وار فکر می‌کردند که این حال‌و‌هوای سرد و برفی بازی‌های God of War برای مدت طولانی‌تری باقی بماند و درواقع گمان عمومی بر این بود که از افسانه‌های نورس حداقل یک سه‌گانه ساخته می‌شود. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که سانتا مونیکا قصد دیگری دارد و تصمیم دارد که داستان سری جدید خدای جنگ را در دو نسخه تمام کند.

همان‌طور که شاید همه بدانند، پس از رویداد پلی استیشن شوکیس اخیر، مصاحبه‌ی کوتاهی با کوری بالوگ، کارگردان قسمت‌های پیشین خدای جنگ و اریک ویلیامز، کارگردان God of War: Ragnarok که جایگزین بارلوگ شده است، انجام شد. ویلیامز در این مصاحبه تایید کرد که God of War: Ragnarok آخرین بازی سری خواهد بود که داستان آن به اسطوره‌شناسی نورس مربوط می‌شود. البته قبل از ویلیامز، هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن این موضوع را برای اولین‌بار اعلام کرد.

مصاحبه‌گر در جایی از ویلیامز می‌پرسد که نقش نسخه‌ی Ragnarok در داستان مجموعه God of War چیست که او این‌گونه پاسخ می‌دهد: «نمی‌شود نام بازی را God of War: Ragnarok گذاشت و آن‌وقت خود واقعه‌ی رگناروک در آن اتفاق نیفتند. بازیکنان در این بازی حتما شاهد اتفاق افتادن رگناروک خواهند بود و این نسخه از مجموعه قرار است حسن‌ختامی باشد بر اسطوره‌های نورس.»

محیط بازی God of War: Ragnarok

با به اتمام رسیدن داستان افسانه‌های نورس در بازی God of War: Ragnarok، هنوز فرهنگ‌ها و افسانه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند در نسخه‌های بعدی خدای جنگ به تصویر کشیده شوند. درواقع در God of War سال ۲۰۱۸ نیز اشاره‌های گذرایی به اسطوره‌شناسی فرهنگ‌هایی چون مصر باستان شده بود. کسی نمی‌داند؛ شاید حتی در نسخه‌های بعدی God of War به‌طور گذرا به اسطوره‌شناسی ایران باستان نیز پرداخته شود؛ گرچه خیلی بعید است که شاهد ساخته شدن یک بازی خدای جنگ با محوریت افسانه‌های کشورمان باشیم.

باید منتظر ماند و دید که سانتا مونیکا چه پایانی برای God of War: Ragnarok درنظر گرفته است و آیا این پایان شامل اشاره‌هایی به محیط و حال‌و‌هوای نسخه‌ی بعدی بازی خدای جنگ خواهد بود یا خیر. God of War: Ragnarok در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۲ برای پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد. همچنین اخیرا اعلام شد که بیر مک‌ریری یک بار دیگر وظیفه‌ی آهنگسازی برای بازی جدید خدای جنگ را برعهده گرفته است.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی پایان داستان اسطوره‌های نورس در دو نسخه چیست؟ فکر می‌کنید که نسخه‌های بعدی خدای جنگ حال‌و‌هوای کدام اسطوره‌شناسی را برای داستان‌گویی انتخاب خواهند کرد؟ گمانه‌زنی‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده