// شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۹

نقش مهم سونی در ساخت ریمیک Star Wars: Knights of the Old Republic

به‌تازگی مشخص شد که بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی نقش قابل توجهی در تولید و عرضه‌ی ریمیک بازی Star Wars: Knights of the Old Republic دارد.

ریمیک بازی Star Wars: Knights of the Old Republic توسط Aspyr اکنون برای پلی استیشن 5 و کامپیوترهای شخصی در حال ساخت است. از آن‌جایی که متوجه شده بودیم این ریمیک به‌عنوان یک انحصاری کنسولی زمانی PS5 عرضه می‌شود، عده‌ای تصور کردند که سونی صرفا یک قرارداد مالی با لوکاس‌فیلم گیمز دارد. اما در همان ابتدای تریلر رونمایی بازی Star Wars: Knights of the Old Republic Remake با عبارت Sony Interactive Entertainment Presents (بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی تقدیم می‌کند) مواجه شدیم.

این عبارت فقط در ابتدای آن بازی‌های ویدیویی به چشم می‌خورد که سونی ناشر یا حداقل یکی از ناشرهای آن‌ها است؛ نه آثاری همچون فاینال فانتزی 7 ریمیک یا بازی Forspoken اسکوئر انیکس که به‌صورت کامل توسط شرکتی دیگر ساخته می‌شوند و براساس قرارداد، انحصاری کنسولی یا زمانی از آب درمی‌آیند. ساعاتی قبل به‌صورت رسمی مشخص شد که SIE واقعا یکی از ناشرهای نسخه‌ی پلی استیشن 5 ریمیک Star Wars: Knights of the Old Republic است.

اریک لمپل از تیم پلی استیشن می‌نویسد: «حدودا ۲۰ سال بعد از عرضه، بازی Star Wars: Knights of the Old Republic مدام یکی از آن ویدیوگیم‌هایی است که خیلی‌ها نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی آن را می‌خواهند. بالاخره زمان مناسبِ زندگی بخشیدن به این رویا رسید؛ چه برای طرفدارهای پروپاقرص قدیمی و چه برای آن‌هایی که با ریمیک برای نخستین بار KOTOR را تجربه خواهند کرد». باتوجه‌به سابقه‌ی SIE می‌توان پیش‌بینی کرد که سازندگان علاوه‌بر حمایت مالی، برای برطرف ساختن انواع‌واقسام نیازهای محصول از پشتیبانی فنی استودیوهای پلی استیشن هم بهره می‌برند؛ نوعی از همکاری که هرمن هالست بارها روی آن تاکید داشته است.

تیم Aspyr که متعلق به Saber Interactive (بخشی از شرکت عظیم Embracer Group) است، سابقه‌ی خوبی در ساخت پورت‌ها و ریمسترها دارد؛ آثاری که برخی از آن‌ها دقیقا چند بازی Star Wars قدیمی بوده‌اند. اما اعضای استودیو روی بزرگ‌ترین بازی خود تا به امروز کار می‌کنند. در همکاری لوکاس‌فیلم گیمز با SIE یک تیم جدید از بازی‌سازهای خوش‌سابقه و کاربلد به شرکت Aspyr پیوستند تا ریمیک مورد بحث را بسازند. فعلا مشخص نیست که بازی Star Wars: Knights of the Old Republic Remake در چه سالی برای کنسول PS5 و کامپیوترهای شخصی عرضه می‌شود.

لایب سیبر قرمز و ظاهر مخوف شخصیت ریمیک بازی Star Wars KOTOR

Star Wars: Knights of the Old Republic در سال ۲۰۰۳ عرضه شد و همچنان رسانه‌ها از آن به‌عنوان یکی از بهترین آثار استودیو BioWare و یک بازی نقش‌آفرینی فوق‌العاده یاد می‌کنند. بسیاری از گیمرها و تحلیل‌گرها نیز آن را بهترین بازی Star Wars تا به امروز می‌دانند. نسخه‌ی ایکس باکس بازی Star Wars: Knights of the Old Republic میانگین نمرات ۹۴ از ۱۰۰ منتقدها را در سایت متاکریتیک دارد.

مطابق گزارش جدید متوجه شدیم که شرکت بایوور و الکترونیک آرتز هیچ نقش مستقیمی در تولید ریمیک نخواهند داشت. پلی استیشن، Aspyr و لوکاس‌فیلم گیمز تولیدکنندگان این ریمیک هستند. سازندگان قول دادند که ریمیک Star Wars: Knights of the Old Republic به شخصیت‌ها و داستان آن وفادار خواهد ماند. برخی از اعضای تیم تولید این بازسازی هم اشخاصی هستند که در ساخت چند بازی ویدیویی جنگ ستارگان نقش اساسی داشته‌اند.

جالب این‌جا است که بازی KOTOR، محصول سال ۲۰۰۳ هرگز برای هیچ‌کدام از کنسول‌های پلی استیشن عرضه نشد و حالا ریمیک آن به‌عنوان انحصاری کنسول PS5 تولید و عرضه خواهد شد. در تریلر رونمایی از ریمیک بازی Star Wars: Knights of the Old Republic شنیدیم: «صلح یک دروغ است. Sith این جمله را باور دارد. آن‌ها قول قدرت را می‌دهند و حالا قدرتمند هستند. ما با بزرگ‌ترین سیث در چند نسل اخیر مواجه می‌شویم. آن‌ها باید متوقف شوند».


منبع PSLS Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده