نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۱

ارائه ویژگی‌ های کنترلر ایکس باکس سری ایکس در دسته‌ های ایکس باکس وان

آپدیت جدید ایکس باکس برای کنترلرهای کنسول ایکس باکس وان، برخی از ویژگی‌های مخصوص دسته‌های Series X/S را به آن اضافه می‌کند.

آپدیت جدید ایکس باکس دو ویژگی مهم کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس را به دسته‌های ایکس باکس وان اضافه می‌کند. پست جدید Xbox Wire به آپدیت جدیدی اشاره کرده که از همین حالا برای اینسایدرهای Xbox در دسترس قرار گرفته و قابلیت DLI یا Dynamic Latency Input را به همراه Bluetooth Low Energy به کنترلرهای وایرلس ایکس باکس وان با پشتیبانی از بلوتوث اضافه می‌کند. دسته‌های Xbox Elite Wireless Controller Series 2  و Xbox Adaptive نیز این آپدیت را دریافت می‌کنند.

همان‌طور که احتمالاً اطلاع دارید، فناوری DLI موجب کاهش زمان تأخیر در صدور دستورها کنترلرهای جدید ایکس باکس شده و قابلیت Bluetooth Low Energy نیز اساساً قابلیت اتصال کنترلرهای ایکس باکس با دستگاه‌های غیر از کنسول‌های ایکس باکس، مثل پی سی و گوشی‌های موبایل را بهبود می‌بخشد.

کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و اس

نسل جدید کنترلرهای ایکس باکس نسبت به مدل‌های قبلی تغییرات کوچکی را به خود دیده و این درحالی است که سونی با معرفی کنترلرهای DualSense، عملاً دسته‌های کنسول جدید خود را در مقایسه با طراحی دوال شاک 4 متحول کرده است. شاید بتوان از تریگرهای تطبیقی و قابلیت بازخورد لمسی درکنار طراحی جدید، به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های متمایز این دسته‌ها نام برد. فیل اسپنسر رئیس ایکس باکس از تیم توسعه‌دهندگان کنسول‌های سری ایکس و سری اس خواسته که روی به‌روزرسانی دسته‌های این کنسول کار کنند و این آپدیت می‌تواند آغازگر ورود قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید و نوآورانه به اکوسیستم ایکس باکس باشد.

دسته‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس همانند نسل‌های گذشته‌ی خود از باتری‌های معمولی AA به‌جای باتری‌های لیتیومی قابل شارژ استفاده می‌کنند. اضافه شدن کلید اشتراک و پیشرفت‌هایی که در عملکرد کلیدهای جهت (دی‌پد) و استیک‌های آنالوگ این دسته‌ها اعمال شده، از جمله تغییرات قابل توجهی است که در نسل جدید کنترلرهای ایکس باکس مشاهده می‌شوند. البته مایکروسافت چندی پیش در یک نظرسنجی از طرفداران درباره اضافه شدن قابلیت‌های مشابه دوال سنس در دسته‌های خود سؤال کرده بود.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده