نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۸

تأخیر در زمان عرضه نسخه نسل نهمی GTA 5

راک‌استار با نمایش تریلری از نسخه نسل نهمی GTA V در رویداد PlayStation Showcase، تعویق زمان انتشار بازی تا مارس ۲۰۲۲ را تأیید کرد.

راک‌استار قرار است نسخه ارتقاء یافته بازی Grand Theft Auto V را برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر کند؛ و ما تاکنون تصاویر و ویدیوهایی از بازی فوق‌العاده محبوب GTA 5 را روی سخت‌افزار کنسول‌های جدید مشاهده کردیم. به نظر می‌رسد سودآورترین محصول تاریخ صنعت سرگرمی آماده‌ی بزرگ‌تر شدن بوده و با چیزهایی که در رویداد دیشب سونی به نمایش گذاشته شد، همچنان می‌توان برای این بازی هشت ساله هیجان زده بود. اما علاوه‌بر این، خبر تعویق زمان عرضه این بازی برای کنسول‌های نسل جدید نیز اعلام شد تا تیم توسعه‌دهندگان بازی، زمان لازم برای آماده کردن آن جهت انتشار را داشته باشند.

دانلود از آپارات

در این تریلر شماری از لوکیشن‌های زیبای محیط بازی GTA V در نسخه ویژه‌ی PS5 به نمایش گذاشته شده و سعی شده تا با صحنه‌های اکشن، هیجان و لذت تجربه مأموریت‌های مختلف این بازی به مخاطب القا شود. در این نسخه، وعده‌ی بهبود جلوه‌های گرافیکی بازی، ارتقاء مکانیزم‌های گیم‌پلی و قابلیت سوییچ «بدون تأخیر» بین کاراکترهای مختلف بازی به کاربران داده شده است.

حالا قرار شده تا PS5 و Xbox Series X|S به‌جای ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) در ماه مارس ۲۰۲۲ (اسفندماه – فروردین ۱۴۰۱) نسخه جدید GTA V و GTA Online را دریافت کنند. البته در این برنامه درباره ورژن ایکس باکس این بازی صحبتی نشد. راک‌استار در وبسایت رسمی خود در اینباره می‌نویسد:

«در شرایطی که برای انتشار GTAV در جدیدترین کنسول‌های بازی بسیار هیجان زده هستیم، باید اعلام کنیم که بازی حدود چند ماه دیگر به اصلاحات نهایی و رفع نواقص احتمالی نیاز دارد. ما در ادامه جزئیات بیشتری از این نسخه‌ی بهبود یافته و گسترش یافته را با طرفداران در میان خواهیم گذاشت. از جمله بازی مستقل GTA Online که در ماه مارس برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس منتشر خواهد شد.»

راک استار در ادامه‌ی این پست می‌نویسد:

«بازیکنان می‌توانند طیف وسیعی از پیشرفت‌های فنی و گرافیکی را در تجربه‌ی کلی بازی انتظار داشته باشند.»

نسخه نسل جدید GTA 5

اشتراس زلنیک، مدیر ارشد اجرایی تیک-تو نیز اخیراً درباره آپدیت بازی در کنسول‌های نسل جدید صحبت کرده و عقیده داشت که این بازی یک پورت ساده نخواهد بود. زلنیک در ادامه توضیح می‌دهد: «عملکرد ما نسبت به رقبایمان متفاوت است. ما فقط یک پورت ساده تحویل نمی‌دهیم، بلکه روی آن وقت می‌گذاریم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا نسخه‌ی ریمسترشده متفاوت از نسخه‌ی اصلی و هماهنگ با فناوری‌ جدیدی باشد که روی آن منتشر می‌شود.»

Grand Theft Auto V هم‌اکنون برای پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، ایکس باکس وان، PS4 و پی سی قابل دریافت است. GTA Online نیز در تمامی این پلتفرم‌ها به جز PS3 و ایکس باکس 360 پشتیبانی می‌شود. ضمناً GTA Online از زمان عرضه تا سه ماه برای PS5 رایگان خواهد بود.

همان‌طور که قبلاً هم اعلام شده بود، بازیکنان GTA Online روی کنسول PS4 می‌توانند هر ماه ۱ میلیون دلار پول درون بازی GTA را تا زمان عرضه GTA Online برای پلی استیشن 5 دریافت کنند.

GTA 5 از زمان انتشار در ۸ سال پیش بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه را به فروش رسانده و GTA Online نیز به عملکرد موفقیت آمیز خود ادامه می‌دهد. موفقیت GTA Online یکی از دلایلی است که سال‌ها است چیزی از GTA 6 نشنیدیم.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده