نویسنده: میلاد فاطمی
// جمعه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶

شایعه: ساخت مدل جدید و قوی‌تر ایکس باکس سری اس

براساس ادعای مطرح شده، مایکروسافت در تلاش است تا در سال ۲۰۲۲ میلادی یک نسخه جدید و بهبودیافته از کنسول ایکس باکس سری اس را روانه بازار کند.

پس از اینکه مایکروسافت نسل نهم کنسول‌های خانگی را با معرفی و عرضه دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس شروع کرد، بسیاری اعتقاد داشتند که ردموندی‌ها دیگر تا چندین سال آینده قصد عرضه یک کنسول جدیدی را نخواهند داشت. 

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، ساعاتی پیش یکی از افراد مشهور در یوتیوب با انتشار ویدیویی ادعا کرد که مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی جهت عرضه یک نسخه به‌روزرسانی شده از ایکس باکس سری اس در سال ۲۰۲۲ میلادی است. طبق اطلاعات غیررسمی منتشر شده، این کنسول جدید از یک واحد پردازش سریع و قدرتمند ۶ نانومتری AMD Zen بهره‌مند خواهد بود. به‌لطف استفاده از این فناوری TSMC، نسخه جدید ایکس باکس سری اس می‌تواند به تمام ۲۴ واحد پردازش و محاسبه خود دسترسی داشته باشد که نتیجه آن نیز سرعت بالاتر کنسول خواهد بود. این پیشرفت درحالی است که چهار واحد از ۲۴ واحد محاسبه نسخه فعلی سری اس غیرفعال است.

کنسول های ایکس باکس سری ایکس و سری اس

در بخش دیگری از شایعه منتشر شده آمده است که نسخه به‌روزشده ایکس باکس سری اس با برچسب قیمتی بالاتر و نسخه فعلی با کاهش قیمت در قفسه‌های فروشگاه‌ها قرار خواهد گرفت. البته کاربران نسخه فعلی نگران نباشند؛ چراکه مایکروسافت باوجود عرضه نسخه جدیدتر، اما هچمنان پشتیبانی خود از این کنسول را ادامه خواهد داد. به‌نظر می‌رسد اما این پایان کار نیست و ردموندی‌ها در سال ۲۰۲۳ نسخه جدیدتر کنسول ایکس باکس سری ایکس را نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهند داد.

حال باید منتظر ماند و دید طی روزها و ماه‌های آینده آیا فیل اسپنسر و تیم سازنده این موضوع را تایید خواهند کرد یا به این صحبت‌ها تنها باید به چشم یک ادعا نگاه کرد؟ لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود در این زمینه را با ما و سایر مخاطبان زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده