// چهار شنبه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۳

برنامه مایکروسافت برای انتشار اخبار اختصاصی در توکیو گیم شو 2021

مایکروسافت قرار است در مراسم Tokyo Game Show امسال شرکت و در رویداد خود اخباری مهم و اختصاصی را اعلام کند.

مراسم گیمینگ Tokyo Game Show 2021 قرار است در چهار روز و بین ۳۰ سپتامبر تا ۳ اکتبر (۸ تا ۱۱ مهر) به‌صورت دیجیتالی برگزار شود و شامل ۴۴ نمایش و رویداد کوچک و بزرگ خواهد بود. دراین‌بین اما ایکس باکس یکی از مهم‌ترین شرکت‌هایی است که در توکیو گیم شو امسال حضور دارد و قرار است در تاریخ ۸ مهر ساعت ۱:۳۰ ظهر به وقت تهران برنامه‌ای ۵۰ دقیقه‌ای برگزار کند.

در این برنامه که نام کامل آن Xbox Tokyo Game Show Showcase 2021 است، قرار است اخبار جدیدی در رابطه با بازار بازی‌ها در ژاپن اعلام شود. در توضیحات رویداد ایکس باکس آمده است: «ما قصد داریم تعدادی اخبار و محتوای اختصاصی با شما به اشتراک بگذاریم و برای این کار می‌خواهیم از توکیو گیم شو 2021 استفاده کنیم.»

این دومین سالی است که ایکس باکس در توکیو گیم شو رویداد برگزار می‌کند. آن‌ها سال گذشته در رویداد خود از محتوای مربوط‌به کشور ژاپن در بازی Microsoft Flight Simulator رونمایی و درباره‌ی برنامه‌های خود برای عرضه‌ی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در این کشور صحبت کردند.

تبلیغ ژاپنی ایکس باکس سری ایکس / سری اس

پوستر تبلیغاتی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس به زبان ژاپنی

مایکروسافت از زمانی‌که کنسول ایکس باکس اوریجینال را ۲۰ سال پیش روانه‌ی بازار کرد، تا به امروز درتلاش بوده است تا از بازار ژاپن سهم بیشتری داشته باشد. درواقع یکی از اهداف مایکروسافت برای شرکت در توکیو گیم شو گسترش نفوذ خود در بازار بازی‌های ویدیویی در ژاپن است و رویداد امسال آن‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته ردموندی‌ها تاکنون نتوانسته‌اند محبوبیت چندانی در ژاپن پیدا کنند و همیشه قافله را به شرکت‌های بومی چون سونی و نینتندو باخته‌اند.

فیل اسپنسر سال گذشته گفته بود که جایگاه ایکس باکس در بازار ژاپن «قابل‌قبول نیست» و قول داد که ایکس باکس سری ایکس «عملکرد تجاری بسیار بهتری» در این کشور داشته باشد. ایکس باکس پس از خریداری زنیمکس، بتسدا و زیرمجموعه‌های آن، صاحب استودیوی ژاپنی Tango Gameworks هم شد (این استودیو زیرمجموعه‌ی زنیمکس است) و اسپنسر آن زمان گفت که خریداری این استودیو «قدم مهمی» در راستای تحقق اهداف بلندپروازانه‌ی ایکس باکس در ژاپن است.

او در این خصوص توضیح داد: «من مدت‌ها است که از تمایلم برای داشتن استودیوهای فرست پارتی بیشتر در ژاپن حرف می‌زنم. این (خرید تنگو گیم‌ورکس) قدم مهم و بزرگی بود. اینکه می‌دانم آن‌ها در کدام کشور مستقر هستند و درباره‌ی بازی‌هایی که در حال ساخت‌شان هستند صحبت می‌کنیم، هیجان‌انگیز است. بی‌صبرانه منتظرم که با تیم تنگو گیم‌ورکس صحبت کنم و با آن‌ها بیشتر آشنا شوم.»

ایکس باکس وان در یک خرده‌فروشی ژاپنی

ایکس باکس سال‌ها است که به‌دنبال گرفتن سهم بیشتری از بازار کنسول‌ها در ژاپن است

مایکروسافت اخیرا در راستای گسترش نفوذ خود در ژاپن اعلام کرده که رابطه‌ی خود را با بازی‌سازان مستقل این کشور تقویت کرده است. در همین راستا، جرمی هینتون، رئیس بخش آسیای ایکس باکس چندوقت پیش به آی‌جی‌ان گفته بود: «ما اخیرا با توسعه‌دهندگان مستقل بیشتری در ژاپن ارتباط برقرار کردیم و ایندی‌سازان ژاپنی بیش از هر زمان دیگری از کیت توسعه‌ی ایکس باکس استفاده می‌کنند. بازی‌ها و بازی‌سازان مستقل در ژاپن در حال رشد هستند و ما به دقت شرایط را زیر نظر داریم.»

هینتون همچنین تاکید کرد که بازار ژاپن برای ایکس باکس مهم است و بااینکه آن‌ها همچنان فروش خوبی را در این کشور تجربه نمی‎‌کنند، او معتقد است که عرضه‌ی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در ژاپن در شرایطی که بازار با کمبود کنسول مواجه است، تصمیم درستی خواهد بود. او در این‌ خصوص گفت: «ما در ایکس باکس فقط به بازارهای شکوفا و موفق توجه نمی‌کنیم و به بازارهای در حال رشد نیز اهمیت می‌دهیم. واضح است که ژاپن بازاری است که نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم. ژاپن در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان است که با بیشترین سرعت در حال رشد است. آن‌ها مخصوصا در ۱۲ ماه گذشته رشد بسیار زیادی را تجربه کرده‌اند.»

هینتون از این گفت که ایکس باکس قصد دارد تمام بازی‌های فرست پارتی خود را برای بازار ژاپن بومی‌سازی کند. او سپس اشاره کرد که مایکروسافت حس می‌کند ایکس باکس سری اس کنسول پرفروش‌تری در ژاپن خواهد بود؛ چراکه «او کاربران ژاپنی توییتر را دیده است که می‌گویند ایکس باکس سری ایکس کنسولی جمع‌و‌جور، بامزه و دوست‌داشتنی است.» زمانی‌که پیش‌فروش ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در سپتامبر سال گذشته در ژاپن شروع شد، تمام موجودی خرده‌فروشی‌های مهم ژاپنی به سرعت فروخته شدند. این یعنی مایکروسافت شروع خوبی در نسل نهم کنسول‌ها و در کشور ژاپن داشته است.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی رویداد مایکروسافت در توکیو گیم شو امسال چیست؟ آیا فکر می‌کنید ایکس باکس در نسل نهم می‌تواند عملکرد موفقی در بازار ژاپن داشته باشد؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.  


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده